Manjanya dia holooh hollohh

Bila orang tanya "awak anak ke berapa?" "saya bongsu" jawap si dia. automatik si penanya tadi akan anggap budak ni manja plus mengada ngada stok nak mintak pelempang. 

MANEDE SUMER ANAK BONGSU MANJA?

kadang kadang dalam kalangan adik beradik tu, yang sulong manja lebih. sebab dia satu satunya anak lelaki dalam adik beradik tu. yang lain sume perempuan. bila dah jadi macam tu, si sulung ni pulak yang mengada ngada mentang mentang mak ayah sayang lebey kan. hehe tapi sebenarnya kasih sayang mak ayah kita tak pernah berbelah bagi ok.


ok tu cerita orang lain. sekarang aku nak ceritakan pengalaman aku pulak. serius sikit ok. (sambil buat muka serius)


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


aku anak bongsu. jarang pun dimanja manja ni. nak mintak itu ini tak semua aku dapat. korang percaya tak sejak aku sekolah, apa je barang yang aku nak, aku mesti kumpul duit sendiri. kadang kadang duit belanja mak bagi, aku tak guna sebab nak beli barang yang aku nak. bukan tak mintak, tapi mak jenis tak manjakan anak anak dengan duit. 


lepas tu bila dah masuk universiti, semua keperluan aku, aku guna duit PTPTN. kadang kadang aku jeles tengok kawan kawan aku dapat loan PTPTN lepas tu dapat lagi duit banje dari mak bapak. tapi aku? aku bisnes topup weh. malam malam junior senior semua datang bilik aku beli topup. pastu ada gak ah buat bisnes printing. semua pasal nak cari duit lebih. aku bukan anak bongsu yang dimanjakan dengan wang ringgit. nasib baik aku tak jual karipap. haha termasuk lawak BALAS lak.


MARAH KE AKU DENGAN MAK AYAH AKU?


tak marah pun tapi aku berterima kasih kat dorang sebab didik aku supaya jadi anak bongsu yang tak mintak itu ini. semuanya aku akan usaha sendiri. tapi budak budak sekarang manja betul. semua mintak mesti dapat. kalau la aku ada anak satu hari nanti..aku takkan manja kan dorang dengan wang ringgit..biar susah susah dulu. senang kemudian. 


oh ye.sebut pasal anak. anak sekarang ramai obes ea? yela semua nak, semua dapat. obes terus. hahahaha. nasi lemak gak dipersalahkan. haish.

Previous
Next Post »