.

.

Manjanya dia holooh hollohh

Bila orang tanya "awak anak ke berapa?" "saya bongsu" jawap si dia. automatik si penanya tadi akan anggap budak ni manja plus mengada ngada stok nak mintak pelempang. 

MANEDE SUMER ANAK BONGSU MANJA?

kadang kadang dalam kalangan adik beradik tu, yang sulong manja lebih. sebab dia satu satunya anak lelaki dalam adik beradik tu. yang lain sume perempuan. bila dah jadi macam tu, si sulung ni pulak yang mengada ngada mentang mentang mak ayah sayang lebey kan. hehe tapi sebenarnya kasih sayang mak ayah kita tak pernah berbelah bagi ok.


ok tu cerita orang lain. sekarang aku nak ceritakan pengalaman aku pulak. serius sikit ok. (sambil buat muka serius)


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


aku anak bongsu. jarang pun dimanja manja ni. nak mintak itu ini tak semua aku dapat. korang percaya tak sejak aku sekolah, apa je barang yang aku nak, aku mesti kumpul duit sendiri. kadang kadang duit belanja mak bagi, aku tak guna sebab nak beli barang yang aku nak. bukan tak mintak, tapi mak jenis tak manjakan anak anak dengan duit. 


lepas tu bila dah masuk universiti, semua keperluan aku, aku guna duit PTPTN. kadang kadang aku jeles tengok kawan kawan aku dapat loan PTPTN lepas tu dapat lagi duit banje dari mak bapak. tapi aku? aku bisnes topup weh. malam malam junior senior semua datang bilik aku beli topup. pastu ada gak ah buat bisnes printing. semua pasal nak cari duit lebih. aku bukan anak bongsu yang dimanjakan dengan wang ringgit. nasib baik aku tak jual karipap. haha termasuk lawak BALAS lak.


MARAH KE AKU DENGAN MAK AYAH AKU?


tak marah pun tapi aku berterima kasih kat dorang sebab didik aku supaya jadi anak bongsu yang tak mintak itu ini. semuanya aku akan usaha sendiri. tapi budak budak sekarang manja betul. semua mintak mesti dapat. kalau la aku ada anak satu hari nanti..aku takkan manja kan dorang dengan wang ringgit..biar susah susah dulu. senang kemudian. 


oh ye.sebut pasal anak. anak sekarang ramai obes ea? yela semua nak, semua dapat. obes terus. hahahaha. nasi lemak gak dipersalahkan. haish.

13 Komentar untuk "Manjanya dia holooh hollohh"

betul jugak tu .. saya sokong .. jgn di manjakan sgt anak2 dgn wang ringgit .. nnt tak pandai nak berdikari .. hehehe :))

hahaha sedih pun ada gakk..
weh weh..anak bongsu selalu org ckp gitu..
tapi tak semua..eheh..kau jual toup..
aku jual rokok siap haha

hmm betul2.actually tak semua anak bongsu manja.sbb akk anak sulung.tp org kata akk anak bongsu.sbb anak sulung lg manja dr anak bongsu. =)

@Far8 budak baik
haha kau lak yg sedih kan..ades..kuat tacing kau ye.
kau jual rokok mmg la kau lelaki. haha..

sokong2..x perlu ah nak manjakan sangat..demi kebaikan anak kita gak..yang penting kasih sayang kena tunjuk..dan bukan tunjuk dengan wang ringgit..

@rara pinkmafia
hehe yeke,,tu la..bongsu tak semstinya manja..

kan kan kan

@Taufiq Wr
anak kita?
taufiq..betulkan ayat tu. hahahahahahaha..

hahaha..aduhaii..salah ah plak..senyap senyap..malu ah :p

@Taufiq Wr
hahahahahahaha adess..ok ok...syp2...

hehe.bagusnye cik aish..fara ni manja plak even anak sulung..dulu main mtk je pe fara nak..bila dh keje baru sedar diri..sush rupanya cari duit..tp ayah bagi jgk duit poket..tu xtolak lah..rezeki ayah nak bg..hehe..:-)

@FaraLoveChoco
takpe..klu dorang bg..kt amik je.,. gahah

dulu aku garang pada anak anak salah sikit aku marah marah tapi sekarang kena pada cucu tak boleh buat apa memang sayang sangat.

Back To Top