.

.

GURU DERA MURID 7 TAHUN SAMPAI MATI

kejam. cukup kejam. tu saja perkataan yang terlintas ketika ini. sanggup seorang guru mendera anak muridnya yang hanya berusia 7 tahun sehingga meninggal dunia. guru oh guru. kenapa jadi macam tu? 


sedih dengar berita ini. sejahat jahat mana sekali pun murid tu, ops bukan jahat tapi nakal, dia hanya lah seorang budak! yang perlukan bimbingan anda! jika seorang murid melakukan kesalahan, adilkah anda mendera dia selama 2 jam sehingga mati? di mana letaknya akal waras kau wahai guru muda 26 tahun???


aku harap kau akan diadili seadil adilnya.




Untuk baca berita keseluruhan klik sini. 




23 Komentar untuk "GURU DERA MURID 7 TAHUN SAMPAI MATI"

kalo ikutkan hati.. maunya den sepak je cikgu bangang nih!

Recently: Anugerah Bintang Popular - ABPBH 2010

Kesian gile kat budak ni. :(

cian kn kat family budak ni..
tragis..

Ya Allah ada jgk cikgu yg berperangai binatang ni...snggup pukul smpai mati...kecian plak kt bdk tu...huhu...

ya allah takutnya..aku yang sebagai guru ni dah ketar lutut dah..nak mengajar kene ikhlas..jgn tau nak naik tangan je

| xDer | : betul tu. ikutkan hati memang rasa nak dera cikgu tu balik..takpelah harap dia dapat diadili nnt

rj Etika : yup..kesian. sebab dia baru 7 tahun..apa sgt la kudrat dia

ezy ,nelly : tp tak semua guru mcm tu..hmm

huhuhu...nielah terjadi bila manusia sudah tiada perasaan belas ,di mana letaknya tanggungjawab guru sebagai pendidik?...berbeza ngan zaman aku skolah dulu2 ,walaupun kena rotan ,cubit perut,pelempang (semua aku rasa,maybe nakal sangat kot) tapi xder plak berita2 pelajar meninggal kena hukum ngan cikgu...

kaka : nak buat macam mana..bila terlalu ikutkan emosi..pelik..dia belajar kat maktab mana pun tatau a..takde etika lgsg

lanc3 : betul..zaman dulu, guru pun tau apa erti etika..memang nak tuntut ilmu ni kena la sakit dulu..tapi tak la sampai mati..em..terkejut jugak dgr berita ni. jatuhkan imej guru la

░♥si lampu neon♥░ : aku tahu kau pun mesti geram dgr berita ni..tul tu..nak ngajar skng kene guna psikologi sikit..jgn naik tgn je.. aku pun isau ni..haha

http://abuhanif186.blogspot.com/2011/04/ustaz-syaitan-itu-sahabatku.html

yang pasti..polis sedang lakukan siasatan..dan jika disabit kesalahan..hukuman mati bakal diterima...

nak hukum kanak2 boleh..tp bukan begitu caranya...hurmm

al-fatihah buat arwah adik saiful

chii : tu la..apa pun kt tgu la keputusan nnt..

Cikgu ni patut minta kerja lain dulu. KaLu rasa kuat sgt pi lah hapuskan penjenayah. ini budak kecik yg tak mampu lawan bolehlah kau menang. Kena beri hukuman setimpal.

ya ALLAH.. sampai meninggal budak tu..! apa punya bodoh cikgu tu..

dah tugas tu mendidik.. buatla cara mendidik.. bukan menyeksa..! bodoh..! harapkan sijil je.. geram... arghhhhh!!! BODOH..!!!!

ikut suka dia je menyeksa budak sekolah...!

al-fatihah buat arwah adik saiful..

adan...aah da meninggal da dak tu..semalam koma..aku pun tatau nak kata apa da..mmg kt tatau citer sebenar..apa punca cikgu tu jd camtu tp apa pun sumenya da jadi..klu sabit kesalahan..ke tali gtg cikgu tu weh

al fatihah buat arwah.. ape pun, cikgu tuh cam tak de akal.. mane letak ilmu dia? name jewp cikgu sekolah beragama.. tapi cam tak de agama langsung!! grr..

aniss : huhu sabar anis..kt tgu keputusan makamah nnt okay! :)

Nilai kembali.. ^_^
http://www.akukeini.com/2011/04/04/eksklusif-guru-dera-murid-disebalik-kisah/

Astaghfirullahala'zim
maaf kalau mengganggu....janganlah anda menilai berdasarkan satu sumber semata-mata.....kita tidak tahu sebenar-benar cerita tidak layak untuk menjatuhkan hukuman.....tingginya ilmu manusia terletak pada akalnya dan halus bahasanya....dimanakah nilai kita sekiranya kita terus menjatuhkan hukuman mengikut emosi..saya tidak menyokong mana2 pihak dan diharap pembaca-pembaca blog dapat membuat penilaian sendiri

Back To Top