Kalau boyfriend saya sendiri tak kisah..apa salahnya.

Tags

Assalamualaikum. wah mentang mentang hari ini Jumaat, bersopannya aku bagi salam. hehe. tu yang sebaik baiknya ok! Em. kali ini aku nak kongsi satu perbincangan yang pernah kita semua utarakan dulu. iaitu tudung. ok. mana yang free hair pun boleh baca entry ni, tak ada masalah. bukan entry mengaib or wateva ye. 


ada situasi di mana seorang awek ni dah ada niat nak bertudung. kira macam tunggu masa je nak pakai tudung. hari minggu je pergi kedai tudung beli tudung selai dua. lepas tu awek ni pun bagitahu la kat pakwe dia yang dia nak bertudung. macam mintak izin la plak. padahal kalau nak buat baik takyah kot nak mintak izin sapa sapa. huhu.


lepas tu si pakwe ni pulak cakap..


"abang tak kisah sayang nak pakai tudung ke tak. kalau pakai tudung lepas kahwin pun apa salahnya. sekarang biar jelah free hair. abang tak kisah. lagi pun sayang comel bila free hair"


lepas tu awek tadi pun batalkan niat nak bertudung. yelah. dengar cakap pakwe lagi afdal dari dengar cakap Dia. pakwe kan segala galanya. jadi boleh nampak tak kat situ peranan pakwe tu penting? you all kalau ada awek, you all kena tahu, yang aweks aweks ni akan dengar cakap korang. sebab kononnya macam nak praktis yang you all ni ketua keluarga padahal belum kahwin lagi. hoho


so sebagai lelaki, tunjukkan contoh yang baik ea. kalau you all nak jadi jahat ke apa ke, tu lantak you all tapi kalau aweks aweks you all nak berubah ke arah kebaikan, you all jangan jadi batu api pulak kata takyah. walaupun keputusan sepenuhnya kat tangan aweks tu nak berubah atau tak, tapi you all pun penyumbang jugak..ok.


renung renungkan dan selamat beramal!




Cik aish : kalau aku dapat pakwe macam tu, memula aku siku dia pastuh aku siku dia lagi pastu baru aku tinggalkan dia, hahaha

Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :