Jawatan Perunding Akademik..wah bunyi macam best je.

Tags

Pagi pagi lagi ada orang call. nasib baik suara tak serak sebab dah bangun masa tu. kalau serak, konfem la tak dapat jawatan tu. ecceh jawatan apa tu? Perunding Akademik? Sebenarnya ada orang call pagi tadi offer jawatan tu kat aku. aku pun mulakan la siasatan tentang apa skop kerja sebagai seorang Perunding Akademik.


APA YANG MENARIK TENTANG JAWATAN NI?
Yang menarik pasal job ni, dia tak perlukan pengalaman pun. Fresh Graduate pun boleh mohon. Banyak IPTS yang offer job ni. dan rasanya memang senang nak dapat. tapi setelah dikaji kaji, jawatan Perunding Akademik ni sebenarnya macam buat marketing.


MACAM BUAT MERKETING?
marketing maknanya, macam mana kau berinteraksi dengan pelajar dan parents, pujuk dorang untuk masuk kolej tu. kalau pelajar tu setuju nak daftar dengan kolej tu, kau akan dapat komisyen. berapa nilai komisyen tu bergantung pada kolej mana ko kerja. 


pernah tak korang masa lepas habis SPM tiba tiba ada orang call dan datang jumpa korang untuk pujuk korang masuk kolej dorang? aku pernah. haha. KOLEJ LAGENDA. seyes taknak kolej tu. makan duit ooh. so orang tu lah dinamakan sebagai Perunding Akademik!


aku pun tolak tawaran tu. takpelah. terima kasih je. 



Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :