ADA SATU BENDA YANG BUAT KITA TAK JADI MASUK BLOG MEREKA

Tags

salam..hai guys!

Photobucket
macam kenal je profile blog ni? siapakah? haha. 

fine. ni pengalaman aku sendiri lah. bila aku ada masa nak jenguk blog blog yang pernah tinggalkan jejak kat Belog Cik Aish (thanks sangat sangat i really appreciate muah muah) and bila aku klik kat profile mereka, sometimes masa tak mengizinkan untuk aku fikir blog mana yang patut aku pilih. you just imagine ea..contoh dalam gambar di atas, if aku spend half an hour untuk blogwalking, and aku jumpa profile macam tu, sometimes i have to click X.

my experience
A : hey you..penat i komen komen blog u but why ea  you tak pernah jenguk blog i?
B : eh i da komen la blog u.. i komen blog Rasa Sayang. you tak perasan ke?
A : oo yeke? i jarang update blog tu. i cuma aktif kat blog Rasa Cinta je. 
B : Lol (mana la i tau u aktif blog mana??)

sometimes kita tak tahu blog mana yang mereka aktif update. ectually tak salah pun kalau kita nak letak more than one blog. Belog Cik Aish pun ada dua blog. Belog Cik Aish and another one is Gubahan Hantaran Ratu Sehari (yeah, people can think that my personal blog mestilah Belog Cik Aish aite?) but the problem is..when you guys put more than 2 blogs, and sometimes sampai 5 blog! haha. pastu semua blog tu nama lebih kurang sama. huwaa..

1. take time fikir mana satu blog aku nak klik.
2. sekali klik salah satu blog tu, dia kuar macam ni tau.. "no older post"
kalau blog tu tak pernah update satu entry pun, fine la maybe mereka nak kita tengok header dia je. but you take my time almost 10 minutes untuk fikir mana satu blog yang patut aku masuk, and you take almost another 10 minutes untuk bukak blog tu (beratttttt) and the result is.... "no older post" 

so patut ke aku nak undo page and cari senarai blog lain yang aktif? no la..i just klik X. my tips is... just put 1 or 2 blog je. kalau satu blog tu is about contest, or business online, put the correct name for that blog so that people can differentiate which one personal blog and which one is not. so it easier for us to visit your blog and leave some comment.. 

tapi kalau semua tu blog personal, plis la.letak la nama contoh macam ..
Belog Cik Aish (yang ni aktif) 
Belog Cik Aish (tak berapa aktif)
Belog Cik Aish (jarang update)


but perlu ke nak buat macam tu? hehe. 

thanks for reading!



Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :