4 Blog Lagi kena review!

Ada yang bertanya, penting sangat ke Segmen Blog Review ni? hehe. Cik Aish dah jawab dalam entry INI dulu. Jadi harap harap pandangan tu boleh la diterima sebagai jawapan kepada si penanya ye. Kalau ada yang bertanya kenapa Cik Aish susahkan diri buat review blog orang lain, jawapannya sebab Cik Aish memang minat tengok blog orang lain sebab kita boleh tambah kenalan, dan tolong blogger baru yang nak tahu kelebihan dan kekurangan blog dorang. tolong menolong kan amalan mulia ye tak. T__T


Jom kita tengok 4 blog yang dipilih untuk segmen blog review malam ni. Jangan lupa follow mereka sebab mereka blogger baru dan perlukan kita semua untuk support dorang. okay!


  ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::




Cik Aish suka blog ni sebab pertama blog ni ada header yang cantik dan kemas. "Blog Si Budak Kurang Matang" adalah tagline dia lepastu ada gambar budak comel dekat header. nampak menarik dan tertarik. hehe. Blog ni bertemakan warna hijau. so cik aish rasa tenang je masuk blog ni. memang kemas. tak percaya cuba terjah. 
tapi no wonder la sebab arol pun macam dah lama berblogging memandangkan follower pun dah ramai. Arol dulu ada join contest cik aish dalam sidebar paling smart. memang cik aish suka blog ni tapi memandangkan pemenangnya tiga orang je jadi terpaksa tolak blog ni. tapi cik aish tak nafikan susunan sidebar dia memang kemas dan tersusun. ok keep it up!




farzana zahidah
ok blog ni masih baru. macam baru lahir lak rasanya. sebab follower pun baru sikit. jadi jom bagi sokongan dekat blog ni. tapi dik, cik aish nak bagi cadangan supaya adik besarkan dan centerkan header supaya nampak lebih menarik.


life traffic feed tu tak perlu letak rasanya. dan adik boleh cuba buat satu column sidebar je sebab widget adik pun tak banyak jadi guna satu column je dah cukup. lepas tu besarkan lagi ruang dekat post entry tu. supaya penulisan kita tak nampak terlalu narrow dan melorot ke bawah.


apa pun cik aish faham sebab adik masih baru lagi dalam blogging jadi apa yang cik aish nak sarankan, adik banyakkan blogwalking ke blog blog orang lain untuk belajar macam macam tips blogging. ok. selamat berblogging dik!






Han Hanan
blog yang seterusnya ni ada header yang SANGAT comel. wah sekarang musim doodle yek. pandai buat doodle. cik aish pun tak pandai buat doodle. hehe. apa pun kredit untuk header. dan goodnews pada korang korang dan jugak pada cik aish sendiri, hanan ada banyak tutorial yang best best. so boleh klik blog ni ok!

sukaaaa sukaaa!






♥ SyaHmi ♥
ok blog ni pulak kepunyaan sorang budak perempuan yang comel! ok akak suka blog ni. wah tiba tiba gelarkan diri akak kan..hehe sebab adik ni muda lagi dari cik aish. :) ok. cik aish tak ada masalah dengan blog ni. cuma cik aish cadangkan adik limitkan bilangan entry dalam homepage. 2 atau 3 entry dah memadai. kalau kita tengok blogger hebat yang lain, mereka letak satu entry je dalam homepage dorang. alasannya supaya nampak lagi kemas dan blog jadi ringan.


lepas tu tulisan boleh tak buat tulisan yang standard? sebab adik dah guna background yang berbunga bunga cinta dalam blog adik jadi nak elakkan dari mata pening, guna font yang standard pula. dan last sekali, akak nak follow adik, tapi penat cari button follower rupanya kat bawahh sekali. alamak. dik tolong letak atas sikit. nanti orang nak follow senang. ok selamat berblogging!



blog ibarat rumah. kalau tuan rumah suka rumah dia macam tu, kita sebagai tetamu takde hak untuk paksa tuan rumah ubah.bai!

Previous
Next Post »

23 komen

Write komen
Unknown
AUTHOR
April 25, 2011 at 9:59 PM delete

@nelly
haha terjah jgn tak terjah!

Reply
avatar
Mira3dora
AUTHOR
April 25, 2011 at 10:13 PM delete

aisshh nnt tlg ajar mira cmne nk ltk blogger list dalam scroll box ye T__T pelis sifuuu

Reply
avatar
Cik RoSs
AUTHOR
April 25, 2011 at 10:16 PM delete

Cik Aish :: buat part time ek??(terjah blog orang)
ehhehehhee..

Reply
avatar
AM
AUTHOR
April 25, 2011 at 10:19 PM delete

Wahh! Lama tunggu giliran, akhirnya blog Arol direview jugak. Hehe. Terima kasih, Cik Aish! Sebab sudi review blog Arol. :)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 25, 2011 at 10:23 PM delete

@Cik Mira
ok mira..nnt aish btkan tutorial ok..

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
April 25, 2011 at 10:24 PM delete

@Dea
hati hati di jalan raya. haha

Reply
avatar
peNulis SeNjA
AUTHOR
April 25, 2011 at 10:27 PM delete

adoyaiiiiiii cik aish tak cakap wat segmen ,,, huhuhuhhhuu

Reply
avatar
peNulis SeNjA
AUTHOR
April 25, 2011 at 10:28 PM delete

http://www.penulissenja.com/2011/04/segmen-sape-nak-hadiah.html

jom join kalau sudi .. huhuhu

Reply
avatar
April 25, 2011 at 10:32 PM delete

waa..memang terbaik ah ayat last sekali tu..setuju sangaT!!

Reply
avatar
sasa selamat
AUTHOR
April 26, 2011 at 3:53 AM delete

blog review again~gud joc sis,ngehngeh jom view dorg~

Reply
avatar
April 26, 2011 at 10:53 AM delete

thanks 4 da review kak@ cik aish:)

Reply
avatar
izzad
AUTHOR
April 26, 2011 at 11:15 PM delete

bile saya punyer turn nie cik aish?

Reply
avatar
Sweetmango
AUTHOR
May 14, 2011 at 6:20 PM delete

hurmmm.. bagus review kamu... ermmm bila turn nak review blog nora erk?? hehhe... nice blog i follow u!!

Reply
avatar
Jangan Kalot
AUTHOR
May 15, 2011 at 8:12 AM delete

Bestnyer blog review. nak jugak kena review. Reviewlah blog kami pulak. Hehe. Ada 2 orang bangunkan blog ini seminggu lepas. masih baru ler.
bagi sokongan yer.

Ni salah satu post kami

http://jangankalot.blogspot.com/2011/05/ingin-kulit-secantik-randy-pangalila.html

salam persahabatan :)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
May 15, 2011 at 7:04 PM delete

saya pun blogger baru.. :)
sudi2 kan singgah kat blog x seberapa sy keh..
http://cheksunnyboomboom.blogspot.com/

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...