Blog Baru!!



meraa [xoxo]
blog ni kepunyaan seorang gadis berlesung pipit! wahh manisnya tuan blog ni. hehe.ok. apa yang cik aish tengok blog ni masih baru lagi. masih suci bersih lagi. dan kandungan entry lebih kepada personal life. menarik!

blog ni pakai background yang comel! sesuai la macam tuan blog dia yang comel. huhu. ok cik aish cadangkan, edit template, besarkan bahagian width supaya entire blog nampak lebih luas. so tak nampak terlalu narrow.

pasal berat blog, toksah cakap la..hehe blog adik memang ringan gile. jelesss betul. tapi tu la kelebihan orang yang guna warna putih dalam blog. warna yang terang, bercorak dan ada animasi bling bling buatkan blog kita jadi berat tau! (macam blog cik aish nih) sobs.

ok. so cik aish harap adik manis ni rajinkan update dan jangan malu bertanya pada blogger blogger lain ye kalau ada apa yang tak faham! ok gud luck!




Sakura
ok sebenarnya cik aish tak review blogshop. tapi mengenangkan masa buat segmen aritu lupa nak bagitahu, so takpelah cik aish review jugak. :) lagi pun blog ni bukan blogshop semata tapi ada jugak update tentang cerita cerita lain. 

pertama sekali, blog ni rasanya tak ada masalah sangat tapi kena bagi perhatian sikit pada banner yang terlalu banyak dekat bahagian sidebar. cik aish cadangkan buat satu page khas untuk organize semua banner tu. nampak lagi kemas.

dan lagi satu, banner tu semua kan tak sama saiz kan? lagi kemas kalau banner tu kita resize bagi semua sama saiz. ada banyak tutorial untuk resize saiz banner. cuba lah ok! 





Asyieq-iN Rke
cik aish suka background blog ni. haha sweet je sebab banyak rama rama. em blog ni pun banyak entry tentang personal. but still nice. biasa lah ada blog yang letak isu semasa ada yang lebih kepada personal life. cik aish pun jenis personal blog jugak.

cuma apa kata awak tukar warna font tu kepada hitam sebab warna merah tak sesuai untuk font. nampak terlalu terang. lagi pun mesti awak nak pembaca datang untuk baca entry awak kan? jadi pertama sekali kita kena mudahkan pembacaan dorang semua. ok! tapi tu pendapat aish je la. hehe.

selamat berblogging!




citJAA
blog ni pasang lagu. alamak takde button pause pulak. takpe takpe. kalau awak rasa suka dengan memasang lagu dalam blog, tak jadi masalah. cuma kebanyakkan blogger yang berblogwalking malam malam yang sunyi selalu mengadu terkejut dengan lagu yang ada dalam blog. cik aish dulu pun pasang lagu. lepas tu buang dah. huhu.

ok pada pendapat cik aish, adik limitkan bilangan entry dalam home page. limitkan ke 3 dah memadai. dan besarkan sikit font sebab cik aish rabun ayam. hehe. apa pun blog ni masih baru. jadi cik aish faham, banyak benda kita kena belajar. so jangan malu malu bertanya pada blogger lain ea?

selamat berblogging ok




ain frenky n BLog
blog terakhir untuk segmen review cik aish.. fuh. hehe. ok blogger ni selalu gak komen blog cik aish. tenkiu okay! kredit untuk background polka dot. nampak simple je blog ni.takpe. still look nice..less is more.. kan kan.

apa yang cik aish nak cadangkan, kurangkan bilangan widget di bahagian footer. kalau boleh letak button follower di bahagian atas untuk memudahkan orang datang dan follow. hehe. oh ye. penggunaan short form pun harap harap boleh dikurangkan. biar la orang nak kata kita skema ke apa ke kan asalkan blog kita mesra dengan carian google!

ok. teruskan berblogging ea! update update selalu!
Previous
Next Post »

12 komen

Write komen
Cikgu Abah
AUTHOR
April 28, 2011 at 9:18 PM delete

erk...bile la saye nak ade mase buat header yg lawa2 mcm diorg nih...

Reply
avatar
April 28, 2011 at 9:30 PM delete

nak p terjah sat blog diorg ne...

Reply
avatar
ayie
AUTHOR
April 28, 2011 at 9:46 PM delete

cantik la blog diorang..hehe

Reply
avatar
ezy.fia
AUTHOR
April 28, 2011 at 9:56 PM delete

review utk episod kedua ade x??
nk join! nk join!
hak3..

Reply
avatar
AsyieqiN Rkey
AUTHOR
April 28, 2011 at 11:15 PM delete

huhuhu..thnx cik aish...huu..lame dah nk tuka..but tiap kali nk tuka lappy jadik loading berjam2....2 xtuka2 lagik...=)

Reply
avatar
Aimie JAY
AUTHOR
April 29, 2011 at 12:07 AM delete

sweet2nye blog dyorg...saya pon baru buat blog..bnyak bende xtaw... blog pon juz simple2 je...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
April 29, 2011 at 12:27 PM delete

thanx a lot cik aish ! hehe. :)
btw mmg tak tahu cemane nak adjust width tu.hehe.
komen yg mmbangun and terus jadi semangat ! hehe.

Reply
avatar
nysa
AUTHOR
May 1, 2011 at 11:19 AM delete

waa..best nye kene review..kalau nisa nak jugak boleh ? hehe

Reply
avatar
daimpressive
AUTHOR
December 18, 2011 at 5:50 PM delete

Salam Ziarah dari blogger daimpressive

http://suaraserak.blogspot.com/

Serak Itu Suatu Abstrak, Nampak Nyata, Boleh Dirasa, Kedengaran Ada, Tapi Fizikalnya Tiada. Arena perkongsian ilmu dan budi, perundangan, santai dan sukan.

Reply
avatar
inapramli
AUTHOR
January 2, 2012 at 1:08 AM delete

bestny tgk blog adk2 y kiut miut ni.sy bru je blajar nk BERblog.xthu lgsg nk hias.nk cri follower pn xpdai.please help me..

Reply
avatar
March 22, 2012 at 9:18 PM delete

wah bstnya... mcm mana nak cik aish komen blog momoy yang x sampai seminggu ni

Reply
avatar
March 22, 2012 at 9:18 PM delete

wah bstnya... mcm mana nak cik aish komen blog momoy yang x sampai seminggu ni

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...