PRODUK PRODUK TUMBESARAN 'ITU'

Tags

Assalamualaikum pembuka bicara. 

izinkan aku bersopan santun sebelum menulis dengan lebih panjang dalam entry kali ni. tapi sebelum itu, aku nak nyatakan sekeras kerasnya entry ini bukan lah entry berbentuk tutorial ataupun apa juga bentuk promosi. sekadar mengulas isu yang dalam diam memang selalu diutarakan oleh gadis gadis di luar sana.

aku assume yang korang mesti dah dapat tangkap apa maksud 'itu' dalam tajuk entry aku kali ni. lebih lebih lagi tajuk aku berkenaan tumbesaran 'itu'. kalau korang tak faham, tak mengapa. sebab aku tahu korang memang mulia dan otak suci di bulan bulan puasa ni. 

sebenarnya mesti ramai gadis gadis, makcik makcik, selalu merungut sama ada dalam diam atau pun secara terang terangan, tentang masalah 'itu' yang tidak memenuhi citarasa. mereka jeles setiap kali melihat gadis gadis lain yang mempunyai 'itu' yang hampir perfect. 

maka dengan adanya rungutan dalam diam di kalangan perempuan perempuan ini, banyak kedai kedai jamu menjual macam macam produk untuk tumbesaran 'itu'. hehe. nak gelak kejap. muka mula merah sebab membicarakan isu ni. ok dah sambung citer. 


Photobucket

see? ini adalah sebahagian produk produk yang dipasarkan sekarang. sebenarnya ada banyak lagi. pam itu pam ini. tapi tak sampai hati nak letak gambar produk tu kerana terlalu daring bagi aku. cukup lah sekadar gambar di atas. hehe.

pendapat aku, kalau para isteri nak membaikpulih 'itu' dengan mencuba produk produk seperti ini, tak mengapa, tapi hati hati lah sebab sekarang, tak semua produk tu dijamin kualiti dan keselamatannya. takut nanti, tumbesaran tak seimbang la, sebelah kecik sebelah besar ke, kan..macam macam risiko kita kena pikir sekarang sebelum ambik apa apa juga jenis produk tumbesaran 'itu'.

yang gadis gadis belum berkahwin tak perlu nak mengada ngada cuba produk macam ni. kamu tu belum kahwin. ok? tapi kan yang menjadi kegelian hati aku ni, produk produk macam ni, kebanyakkan dijual di kedai jamu. dan macam yang aku pernah tulis sebelum ni, kedai jamu banyak dimonopoli oleh kaum lelaki. mesti malu kan nak beli kalau macam tu? 


contoh ni. ha..ada ke gadis gadis atau pun isteri isteri yang tiba tiba nak tanya.."abg cik, macam mana nak pakai? dijamin boleh besar ke?" takkan ada lah kan? so how? hehe. rumit rumit. dah lah. redho jelah dengan apa yang ada. 

p/s diharap entry kali ni tidak membatalkan puasa korang. hanya sekadar berkongsi isu yang selalu diutarakan oleh kita sekarang.

Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :