HEADER BUATAN SENDIRI VS HEADER TEMPAH

Tags

sekarang ni memang trend orang tukar header. tak percaya? aku blogwalking sana sini cerita nak tukar header. aku pun sama. kehkeh. dah tukar dah. sebab apa nak tukar header? boring ah. nak fresh kan sikit pemandangan mata ni. tapi sekarang nak cerita bab header buatan sendiri dengan header tempah. 

aku salute kalau blog tu ada header yang cantik! especially kalau pasang flash header! bukan senang ooh. kau kena ada kerajinan, kepakaran pastu kau kena ada kreativiti. hasilnya..terbaikkkk. tapi zaman sekarang ni, tak semestinya header tu tuan blog yang buat. ada yang ditempah. 

well sekarang macam macam cara nak buat duit. bagi aku tak salah pun kan. kalau kita ada kepakaran pasal sesuatu benda tu, apa salahnya gunakan tu sebagai sumber rezeki kita. tapi yang tak syoknya, kalau kau tempah header, maknanya bukan kau yang buat header tu. so patut ke kau nak berlagak dengan header kau yang canggih tu?


pada pendapat aku, biar lah header kita biasa biasa je. kalau header canggih, lepas tu mendabik dada konon header kau la yang paling lawa, tapi rupa rupanya bukan kau yang buat, nak buat apa?

eh aku tak point sapa sapa tau. sebab benda ni hak masing masing. ada duit macam macam boleh buat. tapi aku paling suka blogger yang guna keringat sendiri untuk buat header, buat tu buat ni. memang aku salute. sebab aku tahu, bukan senang nak buat header yang cantik. tapi kalau header tempah, aku salute gak. tapi aku salute kat dia sebab..ooo banyak duit dia boleh tempah header lawa tu.

kalau kita buat something untuk blog kita, dengan titik peluh sendiri, nikmat nya lagi banyak tau. walaupun kadang kadang tak secanggih orang lain. yang penting kita ada effort.


Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :