.

.

Bagus ah harga gula naik..korang ni cepat melenting ah.

hari ni kerajaan dah naikkan harga gula kepada RM2.30 sekilo. apa pendapat korang tentang kenaikan harga ni? kalau aku tanya pendapat anti kerajaan dah tentu ah aku akan dapat jawapan emosional. mesti dorang marah kerajaan sebab suka naikkan harga barang. minyak ah, gula ah rokok ah. jom pakat masuk pembangkang. erk. apo bondo dorang ni. tamau aa tamau.


tapi kalau tanya respon orang ramai yang sokong kerajaan, mesti jawapan dorang bunyi macam ni.

"biarlah harga rokok naik, rokok kan membahayakan kesihatan"

"biarlah harga minyak naik. duduk rumah dengan keluarga tayah merayap tak tentu hala. kan elok tu"

biarlah harga gula naik. sekarang bebudak kan ramai yang obesiti. warga emas pun dah ramai yang diabetis"


korang nak sokong ke tak kenaikan harga barang ni? aku? aku tak suka makan manis manis sangat. so bagus ah kerajaan naikkan harga gula. haha. tapi kan, bila pikir satu aspek lain, masa ni lah peniaga naikkan harga kuih muih dorang. tapi aku faham lagi sebab harga barang naik.


tapi apa kes bila harga barang turun, kuih muih dorang tak turun harga lagi? ni yang aku rasa geram nih rasa nak cubit cubit makcik karipap tu. apa pun, kita kita ni jangan ah cepat melenting bila harga barang naik. sabaarr..ada positifnya tuh.
6 Komentar untuk "Bagus ah harga gula naik..korang ni cepat melenting ah."

bagos la.pasni ramai org malaysia ni sihat....harge minyak naik,jalan kaki.harga gula naik,kurang la orang yang kene kencing manis.rokok naik,ramai tak hisap rokok

bagos la.pasni ramai org malaysia ni sihat....harge minyak naik,jalan kaki.harga gula naik,kurang la orang yang kene kencing manis.rokok naik,ramai yang nak berhenti merokok

hee..tak tau la nak sokong mana cik aish ! hehe

heheheheheh nasib rara tak suke manis.so tak payah bli gula =)

makcik karipap tak salah lah aish/hehehe

naik 2posen je...xkn la efek dorg yg mniaga byk..untung xd la efek sgt...bayangkan mniaga air..lebih 100% keuntungan..modal ape je..kuih pn same..xlogik la nk naik harga..huh.kira dorg pandai amek ksempatan naik kan harga...salahkan kerjaan...ni xpatut...pasni sume org gadis2 kena rajin masuk dapur belajar buat kuih hahahaaa...*xsuke cik kiut beli kuih mahal pastu xsedap...kemut tol macik ni da la xsedap ada ati n jual

harga barang naik ke turun ke sume ziema tak ambik port. muahaaha. teruk betuiii.

Back To Top