panas hati betul dengan kolej ni!!!

Tags

salam. hari ni entry sakit hattey! jadi aku nak kongsikan dengan korang korang semua supaya jangan jadi mangsa macam aku. ceritanya macam ni. aku kan sekarang tengah proses nak cari kerja lain. aku jumpa lah satu jawatan ni.

Jawatan kosong diperlukan segera!
1. Kerani am
2. Kerani operasi
3. Eksekutif pentadbiran
4. Pensyarah
Tak perlu pengalaman, bujang dan tak kira bidang pengajian apa sekalipun.

korang rasa pelik? aku dah mula rasa pelik. jawatan nombor 3 dengan 4 tu memang pilihan aku lah. jawatan meletup! aku pun setuju ah nak attend interview. semangat nih. aku apply jawatan pensyarah. kolej mana tu, aku rasa biarlah rahsia. kang aku kena saman lak sebab buruk buruk kan kolej tu. hehe.

dipendekkan cerita, takde interview pun selama hampir dua jam aku kat situ. panas hati betul. nasib baik muka aku ni kalau marah tak nampak macam marah. korang tahu sebenarnya dorang buat taklimat. dorang kata kalau nak jawatan tetap yang disenaraikan kat atas tadi tu, kitorang kena cari student dulu. selama sebulan. kalau kitorang dapat cari student, dorang akan promote untuk jawatan kat atas tu.

korang panas hati tak? aku panas hati weh. kena tipu hidup hidup. dalam iklan lain. cakap lain. ni kolej memang buat gua panass je. kalau korang nak tahu, kitorang kena jadi Perunding akademik macam yang aku cerita kat SINI dulu. wahhh aku dah masuk jerat dorang. pandai pandai. strategi baik punya. nak panggil orang datang, buat buat lah ada jawatan kosong meletup letup macam tu. 

last last kau kena buat marketing jugak. ni kolej memang desperate student! lepas ni tak hingin aku nak layan iklan iklan jawatan kosong kolej ni lagi. tipah tertipuuu! kolej tu dekat Seremban. area area jaya jusco. lalalalalalalal.

Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :