SELAMAT HARI GURU! nak tayang hadiah tahun lepas. muahaha

Tags





GURU PENJANA TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA

itu dia tema hari guru tahun ni. Tahniah pada semua insan insan bergelar guru dan yang bakal menjadi guru! kalau dulu, orang pandang profesion ni sebagai profesion yang tak sehebat doktor, peguam, jurutera, arkitek. tapi Alhamdulillah sekarang ramai yang dah bukak mata dan sedar betapa tanggungjawab seorang guru tu lebih besar! lebih mencabar! tanpa guru takkan ada doktor. takkan ada peguam. takkan ada jurutera. terima kasih cikgu. 


aku sayang semua cikgu aku dulu. tapi yang paling meninggalkan kesan adalah MADAM KWAN. guru Cina yang ajar aku subjek Matematik masa darjah 6. dia sangattt garang. singa pun takut dengan dia. tapi berkat kegarangan dia, aku jadi terer matematik. kalau tak, lembab je sifir aku. 


bila jadi guru, tugas kita bukan mengajar untuk dapat A je. tapi dalam masa yang sama kau kena mendidik mereka supaya kenal dunia. supaya jadi manusia. kadang kadang guru lebih spend masa dengan kita daripada ibubapa. bayangkan setengah hari je kat sekolah dengan guru guru. kadang kadang guru lagi faham anak murid dari ibubapa sendiri. 



ehem. ehem. terima kasih kat student yang bagi hadiah. tapi jangan ingat aku makan rasuah tau. haha. homework tetap homework!

Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :