AKU MENULIS BUKAN KERANA NAMA - jawapan standard

hati hati..

typical answer.. aku menulis bukan kerana nama. tapi rajin buat segmen, rajin buat contest. so kalau tak nak ada nama, apa motifnya? hehe jangan tipuu..korang menulis memang nak ada nama kan. kalau tak sepuluh markah, 8 markah di situ. 

"ala takut ah nak ngaku menulis kerana nama.. nanti orang benci kat kita. nanti orang kata kita ni bajet. tak ikhlas la tu la ni la."

laa apa pulak. takde hal la! small the problem. jujur la. jangan hipokrit. kita menulis blog bukan untuk kita sorang baca. kita nak orang baca. lagi pun, tanpa nama siapa lah kita. kalau Yuna tak ada nama, siapa lah dia. kita tak kenal pun. ok tu merepek kejap. 

tapi ectely niat kita sebenarnya adalah satu combination. kita nak blog kita dikenali, kita nak kepuasan dalam menulis, kita nak ramai kawan, kita nak orang sedar kewujudan blog kita. walaupun tepi tepi jari je blog kita ni. 

kalau orang tanya, kenapa kau menulis?
"aku menulis sebab kepuasan. bukan kerana nama."
tu typical answer. jawapan selamat. tapi kalau kau jawab..
"aku menulis sebab nak kepuasan. nak orang baca. nak orang tahu blog aku ni."


yea..thats a great answer! 

Previous
Next Post »