SEBAB KENAPA FILEM KARAK TAK BEST

Tags

Karak merupakan filem seram KRU yang pertama. aku tak faham kenapa ada yang kata filem ni seram. ok fine. bagi aku, kalau dari sudut grafik, memang cantik ah. biasa la KRU kan.. memang pakar buat video klip yang canggih canggih. 



so bila KRU buat fiem KARAK, rasa teruja nak tengok tu, memang ada. hope tak menghampakan macam filem seram melayu yang lain. tapi agak mengecewakan sebab aku hanya mampu bagi 1 bintang je kot. tu pun sebab gambar dia cantik. 

kenapa aku bagi 1 bintang je? 

  • benda pertama yang buat aku spoil, adalah watak perempuan gedik nama dia Ida. aku tak kenal sapa pelakon tu. tapi watak dia yang gedik, dan terlalu seksi. helo. aku teringat tiba tiba kenapa Faizal Tahir dihukum sebab bukak baju tapi watak Ida yang berkemban dalam KARAK sambil mandi, tak ada siapa pertikaikan? ooo tu biasa.. ok fine. 
  • dari dulu sampai sekarang, aku tak boleh terima filem hantu yang menampakkan hantu dia. aku lagi suka hantu yang invisible. sebab dia macam misteri je kan. kalau hantunya nampak, aku mesti gelak sebab kelakar rupa hantu dia. 
  • ending part agak menyampah sikit. sebab si Zura tu bukan main menghayati ayat kursi. konon nak halau hantu tu. tapi lepas hantu tu hilang, peluk sakan dengan pakwe dia si Shahir tu. haiyo. alim kejap sebab nak halau hantu je ke kak oi?
  • bila filem tu menampakkan hantu dia, mesti ada dialog untuk hantu tu. hantu boleh bercakap cakap. kadang kadang suara macam upin ipin pun ada. aaaahhh..

so..kepada KRU, korang failed la buat cerita hantu. aku tak boleh terima hantu grafik. mintak maap.tak melayu ah macam tu. hilang keoriginalannya!

Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :