.

.

GAMBIT DAH MINTA MAAF. SIAPA KITA UNTUK TAK MEMAAFKAN DIA?

isu yang telah menggegarkan dunia blogging tanah air kita iaitu Isu Gambit Saifullah memaki hamun blogger.

 isu Gambit maki hamun bloggers baru baru ni

semua ni gara gara  kontroversi video klip Prema Yin yang bila kita tengok macam banyak unsur unsur ghairah kat situ. huhu. so bila ada blogger yang pertikaikan, Gambit melenting dan jawapanya serius tak boleh belah  “Bagi saya video itu tidak salah, lagi pun ianya dimuatkan dalan Youtube untuk pasaran Amerika.. terpulanglah kepada masyarakat di negara ini untuk menilai sama ada menerimanya atau tidak.”
 
PETALING JAYA: Persatuan Seniman Malaysia (Seniman) menasihatkan pengarah klip video kontroversi, Gambit Saifullah supaya tidak membandingkan hasil karyanya dengan filem-filem lain sebaliknya harus bertanggungjawab dengan apa yang dilakukan.Presidennya, Harun Salim Bachik berkata, tindakan Gambit menghasilkan klip video lagu Marilah dianggap tidak bermoral selain mencemarkan imej Malaysia jika dipasarkan di luar negara.
baca lagi klik SINI 

Ok. so aku rasa Gambit ni dah tak senang duduk sebab ramai dah hentam dia cukup cukup. tu la, terlajak perahu boleh diundur. terlajak memaki hamun blogger, hilang job lah kau lepas ni. tapi apa pun Gambit dah mintak maaf dalam status twitter dia baru baru ni. 


Gambit minta maaf

so kita sebagai bloggers yang kena tempias tempias maki hamun dia ni, maafkan la dia ok. manusia tak lari dari melakukan kesilapan. cuma yang aku kesalkan, video klip tu. kalau ye pun nak buat pasaran amerika, tak perlu la nak buat unsur ghairah kat situ. omputih tu tak heran. kat sana lagi melambak kot video klip macam tu. so bawak la nama Malaysia ni kat sana dengan imej baik seiring dengan budaya Timur kita. ok! 

so pada semua blogger, yang sudah tu sudah lah. jangan dikeruhkan lagi apa yang dah sedia keruh. semua orang melakukan kesilapan. walaupun ayat tu bukan la pakej untuk kita buat kesilapan, tapi tu la hakikatnya. hope dari kesilapan tu, kita boleh jadi yang lebih baik. ok. peace no war! 




12 Komentar untuk "GAMBIT DAH MINTA MAAF. SIAPA KITA UNTUK TAK MEMAAFKAN DIA?"

dah besar, pandai2 dia pk baik dan burok. cakap pon tak guna. karang ada org melenting pulak.. hehe.. :)

dah maaafkan.. tapi dia maki balik.. memang bukan maki kak kita.. tak mcm nampak dia maaf tak ikhlas... tapi Nabi Muhammad pon maafkan umatnye kan.. so go on je la.. but he needs apologize back to all Muslims about his video.. he just apologize to blogger , not about the video.. hehe

betul tu kata tyka.dh maaf kan dye maki kite balik.dye mintak maaf mmg tak ikhlas.dye bukan nk mintak maaf pun.mmg jenis yg ego.ntah lah.tak paham.

bosan lar isu ni...x pndi2 hbs.. = ="

betol2.maafkan je.br aman dunia.peace!

@Marya Hana . sebab dah besar la kt pertikaikan perbuatan dia. klu budak kecik , kt leh paham..haish mcm2

@tyka
yup..stuju ngn tyka..takpela..ikhlas atau tak, biar yang atas tentukan. tp btul jugak tu. gambit kena mintak maaf secara terbuka dekat media ttp video tu. bkn mintak maaf dengan blogger je.

@rara pinkmafia gambit tu ego rasanya. tkpe, hari ni dia mtk maaf dgn blogger. sok lusa mungkin dia mtk maaf dekat media pulak pasal isu ni. kt tgu dan lihat je la.

@Lieyda maafkan dan lupakan. dan paling penting, jgn diulangi lagi

smlm lyn videoklip tu.perghh...layannnn~hahaha..apa2 pun vdeo tu mmg x sesuai.kita org melayu kn ada adat,adab dan tertib.cehh...kn profesor da membebel.haishhh~ ^_*

gambit, gambit... hmmm..... (sebab taktau nak komen pa lagi kat gambit) hahahahaaha

huhu. macam2 lah ragam manusia sekarang. tak tau nak cakap apa.

Back To Top