.

.

JAUH DARI TEMPAT KERJA PUNCA CEPAT MATI

Jauh dari tempat kerja punca cepat mati


Berita berasal dari Stockholm, Sweden dan bertarikh pertengahan April itu menyatakan bahawa mereka yang melakukan perjalanan berulang-alik ke tempat kerja sejauh lebih daripada 48.2 kilometer sehari cenderung untuk mati lebih awal berbanding mereka yang tinggal berhampiran dengan tempat kerja kerana mereka  berkemungkinan lebih mudah mendapat penyakit darah tinggi, masalah jantung dan mengalami depresi akibat tekanan pekerjaan. Menarik info ni. 



Walau bagaimanapun, tertarik dengan pendapat dari sumber hmetro yang menyangkal kajian tentang mati akibat kerja jarak jauh. Sebenarnya di Malaysia, berulang kerja jauh adalah perkara biasa. Ramai pekerja yang bertugas di Kuala Lumpur, Petaling Jaya dan Klang membeli rumah dan tinggal di Ipoh, Seremban, Temerloh dan Melaka. Mereka berulang-alik setiap pagi dan petang setiap hari dari bandar-bandar ini ke ibu negara.

Bertugas di kota dan tinggal di luar bandar adalah pilihan yang terbaik untuk sesetengah mereka ini. Faktor ekonomi, terutamanya harga dan sewa rumah di kawasan bandar menjadikan tindakan mereka lebih masuk akal dan bijak.

Yang menjadi faktor utama kepada penyakit darah tinggi dan masalah jantung, bukanlah berpunca jauh dari tempat kerja semata mata, tetapi  ada banyak faktor lain termasuk :
  • faktor keturunan,
  • pemakanan seseorang dan 
  • gaya hidup
Mereka yang menjaga pemakanan dengan tidak mengambil banyak makanan berlemak, tidak merokok dan menjauhi alkohol akan rendah risiko menghidap penyakit yang menjadi pembunuh utama rakyat negara kita ini. Mengamalkan gaya hidup sihat dengan sering bersenam akan terus menurunkan lagi risiko terhadap penyakit berkaitan.



VITAMIN UNTUK PESAKIT JANTUNG 


  • PHYTOCOL-ST  
  • OMEGA GUARD  
Kalau kita memang dah tahu yang kita nie kerja jauh, stress dan tertekan dengan lambakan kerja, balik pulak jauh, hadap jammed lagi, lepas tu gaya pemakanan pula tak betul, suka makan makanan tinggi kolestrol, taknak ambil tahu langsung tentang apa yang bagus dimakan dan apa yang perlu dimakan, haa anda seharusnya mula memikirkan supplemen apa yang terbaik untuk jantung. 
 
Sebelum makan telan siap siap phytocol nie. Biar dia block dari kolestrol dari meresap masuk. Then jangan lupa untuk makan omega lepas makan. Dan yang paling penting kawal pemakanan. Jadi bila kita kawal pemakanan, buat senaman ringan saja pada waktu malam, insyallah takde lah kita tergolong dalam mereka yang menderita sakit jantung!

CARA PEMBELIAN VITAMIN UNTUK HINDAR PENYAKIT JANTUNG


CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET VITAMIN UNTUK JANTUNG ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza

ig @almaricantikbyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi

0 Komen untuk "JAUH DARI TEMPAT KERJA PUNCA CEPAT MATI"

Back To Top