KAMU..TOLONG LA JAGA SENSITIVITI ORANG LAIN

Tags

salam to all my lovely buddies!

entry kali ni bukan nak tunjuk pandai ke apa ke just take this as an advice. ok bebeh..

Actually i have no idea kenapa ada certain manusia yang tidak tahu menjaga perasaan orang lain. bagi aku, kat mana pun kita berada, sama ada face to face atau pun dalam laman sosial sekali pun, kita kena ingat, at least, jaga sensitiviti orang lain yang berada sekeliling kita. try not to hurt people. 

aku tak faham kenapa ada manusia yang suka sakitkan hati orang lain. nak jugak mengguris perasaan orang lain. just because you have thousand of knowledge, just because you don't post your own pictures, don't talk about your personal life, so u think you are perfect? so you think that other people which is not like you is bad? just because you don't have a girlfriend so you can pretend that you are good enough and you can criticizing other couple so badly? i wanna say that you are so ugly and hypocrite!!

kamu..dengan suka suka hati nak kutuk semua kapel yang bercinta tu adalah berdosa. kamu terus judge semua kapel tu buat kerja terkutuk..etc..etc..all the time. kamu salahkan semua pasangan yang berkasih sayang. but pernah tak kamu terfikir, adakah kamu tuhan yang dapat menilai semua perlakuan dan niat setiap pasangan yang berkasih sayang tu? kononnya bila bercinta, mesti pegang tangan, mesti tidur sekatil, mesti raba raba..kamu siapa yang nak judge setiap pasangan yang berkasih sayang tu macam tu? kamu sangat konon okay!

kamu bercakap seolah olah setiap pasangan yang berkasih sayang tu hina. mungkin kamu mahu mengingatkan sesama kita supaya tidak terlajak dari landasan yang sebenar, aku tak pernah menentang dan tak pernah menghalang tu semua. tapi kamu bukan main gah mengkritik bla bla bla..seolah2 kamu ni sangat menitikberatkan agama. 

Photobucket
take a break dengan melayan gambar ni kejap. 

ok sambung.

kamu sedar tak kamu bercakap mengenai maruah, harga diri dan aib orang lain? kamu sedar tak kritikan kamu tentang semua pasangan berkasih sayang tu hanya menjurus ke arah dosa tu terlalu kasar? kamu tahu tak apa maksud fitnah? adakah semua pasangan di luar sana tu hanya mendahulukan nafsu semata mata? kamu tak fikir semua tu..yang kamu tahu, kamu hentam semua pasangan tu konon konon berdosa. kamu lantang berbicara soal hukum hakam.

apa hak kamu untuk menghukum dan mengatakan semua pasangan bercinta tu hanya menjurus ke arah dosa? jangan la jadi hipokrit. jangan la nak tunjuk kat satu dunia yang kamu sempurna di sisiNya.  

aku tak minta kita menafikan atau menentang sesuatu yang salah. yang salah tetap salah dan kita harus perbaikinya. tapi aku benci pada mereka yang sengaja mereka reka cerita dan mengandaikan sesuatu yang tidak betul. kamu seolah mengajak semua orang prejudis dan pandang serong terhadap semua pasangan yang berkasih sayang. ya aku tahu mereka bukan muhrim. tapi tak semua yang buta dalam mengenal halal haram. aku benci kamu yang prejudis tu. sungguhhhhh!!!

maaf. aku terpaksa hasilkan entry macam ni. sebab hati aku cukup tersinggung dengan seorang blogger ni. tak perlu lah aku nak sebutkan siapa. kamu bebas memberi pandangan. tapi at least jaga lah sensitiviti orang lain. sekian.





Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :