Short Entry From Gineva, Switzerland

Assalamualaikum..rindu gila kentang ah dengan belog ni. lama rasanya tak update. sebab now kat Swiss. Insyallah hari Isnin sampai ah aku ke Malaysia. rindu sehh. hujan emas di negeri orang, ujan batu di negeri sendiri. aku lagi suka hujan batu. kehkeh. mana taknya, rindu beb nak pekena roti canai dengan teh tarik mamak. kat sini mane layan tu semua!


cuaca kat sini boleh kata hari hari below 10 celcius. sejuk gak ah. tapi mat mat saleh kat sini slumber keluar pakai singlet nipis. sebab winter dah habis. tak lama lagi nak spring. so dah tak berapa sejuk sangat. tapi bagi kulit asia macam aku ni, dah cukup sejuk dah. maklum ah, badan makan belacan, tempoyak bagai. mana sama kulit omputih ye dok?


5 hari kat sini, aku menghadapi sedikit masalah berkomunikasi. sebab orang kat sini, mereka tak guna English. sama ada dorang tak pandai atau dorang keras hati taknak cakap English. jadi kalau terserempak dengan dorang, aku akan cakap Bonjour. maknanya helo atau hai. kalau aku guna Hai, mampus dorang tak pandang. so kita kena praktis bahasa France kat sini. susah gak ah.


ada sesetengah tempat yang ok. ada yang tak. macam kat Gineva tempat aku stay ni, masyarakat kat sini tak suka dengan orang Islam. sampaikan orang orang muda ada yang slumber badak mengejek orang yang bertudung. dan aku terkezut beruk gak ah sebab aritu nampak iklan pasal teater yang bakal ditayangkan tajuk dia apa tah tapi ada perkataan Allah..then gambar iklan tu perempuan separuh bogel.

very the kurang ajar mereka.

oklah. selsema ni. esok nak pergi panjat gunung pulak. harap harap masih ada salji.bye!
Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
March 16, 2011 at 8:50 AM delete

ouh cik aish, have fun yaa kat sane ^,^

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...