WALIMATULURUS CIK AISH & PP EPAL :)

bila pikir balik rasa macam unbelievable. ni la namanya berkenalan hanya melalui mukabuku! kitorang frend lama dah dalam fesbuk tu  cuma tak penah tegur. biasa lah aku kan stok bajet sombong. hihi. tapi pernah sekali, tuhan tu nak rapatkan kitorang, aku ter post status kat Facebook dia. aku ingat tu wall aku. rupanya wall dia. lepas tu aku pm dia mintak maaf kesal dengan apa yang terjadi. dalam hati malu ya rabbi. 

and sampai la satu hari tu, dia berani ajak aku keluar tengok wayang. memula tu rasanya malas tapi memikerkan status aku yang single, ahh jom lah! dan masa tu lah kitorang exchange nombor fon. :) kiranya kitorang plan nak blind date la.. ala takde ah blind sangat. bukan aku tak penah tengok muka dia dalam fesbuk tu. lagi pun dia ni mutual frend kawan sekolah aku. 

2.7.2011
lama lama..kitorang pun buat keputusan untuk couple. huhu tak boleh blah .. aku siyes tak sangka akhirnya aku couple dengan orang yang aku kenal melalui fesbuk. so siapa kata kita tak boleh cari jodoh dekat laman sosial? cuma kena hati hati dan pandai jaga diri. ye dik..  :)

so hari raya tahun 2011 merupakan raya pertama aku dengan dia. seronok memang seronok. sebab sebelum ni raya sorang2..sekarang berdua.. mesti la happy kan? dan masa ni adalah sesi untuk mengenal hati budi masing masing. and time ni jugak la aku perkenalkan dia secara formal dengan mak ayah aku. dia pun ada bawak aku datang rumah dia perkenalkan dengan mak ayah dia. alhamdulillah semuanya berjalan lancar. masing masing terima dengan lapang dada. eh? hehe.. dan ini adalah step yang paling manis bagi aku. 



ini adalah kad raya handmade yang aku buat untuk dia. dalam kad ni selain ayat ayat hari raya yang biasa kita dengar, ada jugak gamba gamba since kitorang kenal :)


sebenarnya proses perkenalan adalah terlalu singkat. tau tau, terus perkenalkan pada mak ayah. bagi aku, biarlah mak ayah yang menilai sama ada dia baik untuk kita atau tak. perkara paling penting adalah dapatkan restu mereka. insyallah hubungan kita akan berjalan lancar dengan izinNya. INsyallah :) 





26.2.2012

pada bulan 12 keluarga dia datang untuk merisik. walaupun perkenalan tak sampai pun 6 bulan. bincang punya bincang, akhirnya keluarga memutuskan untuk memilih 26.2 sebagai tarikh pertunangan kami. hue hue. 





masa ni muka memang happy sangat sangat dan bersyukur sebab akhirnya kitorang buat keputusan untuk mengikat tali pertunangan walaupun perkenalan baru 6 bulan. alhamdulillah semuanya dipermudahkan. bak kata orang, berkawan bertahun tahun lama pun tak menjanjikan kekal ke jinjang pelamin. biarlah perkenalan kami yang cuma 6 bulan ni je, kalau dah sampai seru apa salahnya dipercepatkan. :) 

dan saat saat untuk membuat persediaan menjelang majlis nanti adalah yang paling memeningkan. hehe. kita sebagai kaum hawa ni biasalah nak semuanya nampak perfect. tapi dia selalu ingatkan aku, "jangan ikut orang. kita buat ikut kemampuan kita. yang penting, kehidupan lepas kawen nanti." :) ok insaf jap. tak jadi nak buat glem glem. tak gojes macam kak ramlah ram pun takpelahhh..hehe. 

so 26.1.13 yang tak lama je lagi ni, genaplah setahun kitorang bertunang. asalnya nak buat nikah pada tarikh ni jugak. tapi disebabkan sedikit masalah teknikal, jadi kitorang tunda seminggu selepas tu. Alhamdulillah akhirnya masa untuk kitorang disatukan dengan ikatan yang sah, dah tak lama je lagi. huehuehue. :p



Walimatulurus Cik Aish & PP Epal

ni adalah sketch kad jemputan yang akan diedarkan nanti. :) kad ni simple je. rasa macam terharu pun ada sebab tengok kad ni. hehe yelah..dah nak kawen dah cik aish korang ni kan. lepasni tatau la update blog lagi atau bersara terus. tak pun suami yang take over nanti. hihi. kad ni akan diedarkan pada hujung bulan 12 ni insyallah. :)

majlis akad nikah akan berlangsung pada 2.2.2013 pada hari Sabtu malam. dan 3.2.2013 berlangsung majlis Respsi di rumah aku di Seremban :) Untuk majlis bertandang pulak, pada 9.2.2013, insyallah malam tu ada majlis berinai dan esoknya 3.2.2013 majlis persandingan macam biasalah kan. belah lelaki taknak kalah okay siap majlis berinai bagai. hehe


jadi kawan kawan..jangan lah sedih kalau jodoh belum sampai lagi. kalau Mr Right tak datang time kita nak, jangan lah kita marah marah dan kata Tuhan itu tak adil. sebaiknya kita bersabar je sebab jodoh tu pasti datang. antara lambat dan cepat je. kalau tak di dunia, di akhirat pasti :) tahu?

Previous
Next Post »