JEMPUT KENDURI KAHWIN GUNA SMS

Tags

dunia dah maju. zaman dah moden. begitu ah ungkapan mereka apabila ditanya tentang isu ini. ingat lagi dulu, bila cuti sekolah, maka berlambaklah kad kad jemputan perkahwinan sana sini. cuti sekolah + kahwin = tidak boleh dipisahkan. kad pulak berwarna warni. bau semerbak. pergh. rasa macam nak kawen jugak. ops. 


tapi sekarang, macam macam teknologi dah ada. kadang kadang kita sendiri kena tag dalam laman Facebook jemputan perkahwinan lah, jemputan pertunangan lah. macam macam. itu ah kuasa facebook. huhu. begitu mudah kan? hanya menekan keyboard. 


tu belum sentuh bab sms lagi. pun lebih senang. dan MURAH. taip je apa yang diinginkan dan send to many. nah. 1000 orang pun kau boleh send. barbanding kad jemputan yang belum tentu lagi MAMPU dibeli dek kau. 


tapi......................


tak semua antara kita yang berkenan dek perangai kau menjemput orang guna cara cara canggih macam tu. kena fikir gak hati orang yang lebih makan garam dan dewasa dari kita. yang rata ratanya lebih senang dengan cara lama iaitu menjemput melalui kad jemputan kerana itu nampak lebih bersungguh sungguh dan ikhlas. 


emm aku? ntah. aku lagi suka cara lama dari cara sekarang. kalau invitation birthday party maybe ok kot untuk aku jemput melalui facebook atau SMS. but not for wedding. tapi lain orang, lain penerimaannya. kan kan. ada yang langsung tak kisah. janji kau datang dapat mekan free. eeeii. macam aku lah tu. hehe.


oklah. bye.

Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :