Apa kata anda tentang Page KAMI BENCI SAIFUL BUKHARI?

Tags

Assalamuailaikum. kali ni nak bersuara sikit tentang politik. eh blog girly girly tapi talk bout politic..what say you? hehe. takpe lah. kena mengikuti perkembangan semasa ye tak? jangan terlalu taksub dengan segmen blog sana sini sampai lupa apa yang jadi dalam negara ni. aite?




ni pendapat peribadi aku lah ok. sebagai rakyat yang cintakan negara Malaysia, aku taknak negara ni jatuh ke tangan pembangkang seperti mereka. kenapa? sebagaimana moto pembangkang 'Ubah Sekarang : Selamatkan Malaysia!' Entah apa yang nak diubah sebab Malaysia sekarang terus aman damai. Tak macam Libya yang terus berperang. 



wah bahasa kau. bahalol ye. bahasa jiwa bangsa. dah pergi masuk pas. hilang dosa carut kau tu. senyum.



Kenapa aku taknak negara jatuh ke tangan pembangkang?
Sebab taknak negara jadi macam Pulau Pinang yang rata rata kaum melayu hanya di kaki kaki lima. nak berniaga pun susah. taknak jadi macam tu. Cukuplah segala kemudahan yang kita nikmati sepanjang di bawah pemerintahan kerajaan. Taknak jadi kacang lupakan kulit. Belajar tinggi pun hasil duit kerajaan juga. bukan hasil duit pembangkang. 


dan aku sendiri naik muak dan jelik melihat wajah Ketua Pembangkang yang dah terpalit dengan macam macam skandal seks. jika benar dia tak lakukan sekalipun, aku masih tidak mahu letakkan kepercayaan kepada dia untuk memimipin negara kita. cukuplah. 


Rasa kelakar bila ingat semula kata kata Bob Lokman. Masuk Pas akan masuk syurga. Aku banyak dosa. boleh tak masuk pas lepas ni? boleh hilang dosa dosa aku. Ketawa. 



Cik Aish : Guru Sejarah yang masih ingat setiap titik peluh keringat dan jasa kerajaan kepada diri dan keluarga.

Blogger yang bekerjaya dan fulltime online business. Jangan lupa add saya di FB dan follow saya di Instagram. Hubungi 0126716961 untuk sebarang pertanyaan mengenai Shaklee

Kongsikan artikel ini di :