.

.

Apa kata anda tentang Page KAMI BENCI SAIFUL BUKHARI?

Assalamuailaikum. kali ni nak bersuara sikit tentang politik. eh blog girly girly tapi talk bout politic..what say you? hehe. takpe lah. kena mengikuti perkembangan semasa ye tak? jangan terlalu taksub dengan segmen blog sana sini sampai lupa apa yang jadi dalam negara ni. aite?




ni pendapat peribadi aku lah ok. sebagai rakyat yang cintakan negara Malaysia, aku taknak negara ni jatuh ke tangan pembangkang seperti mereka. kenapa? sebagaimana moto pembangkang 'Ubah Sekarang : Selamatkan Malaysia!' Entah apa yang nak diubah sebab Malaysia sekarang terus aman damai. Tak macam Libya yang terus berperang. 



wah bahasa kau. bahalol ye. bahasa jiwa bangsa. dah pergi masuk pas. hilang dosa carut kau tu. senyum.



Kenapa aku taknak negara jatuh ke tangan pembangkang?
Sebab taknak negara jadi macam Pulau Pinang yang rata rata kaum melayu hanya di kaki kaki lima. nak berniaga pun susah. taknak jadi macam tu. Cukuplah segala kemudahan yang kita nikmati sepanjang di bawah pemerintahan kerajaan. Taknak jadi kacang lupakan kulit. Belajar tinggi pun hasil duit kerajaan juga. bukan hasil duit pembangkang. 


dan aku sendiri naik muak dan jelik melihat wajah Ketua Pembangkang yang dah terpalit dengan macam macam skandal seks. jika benar dia tak lakukan sekalipun, aku masih tidak mahu letakkan kepercayaan kepada dia untuk memimipin negara kita. cukuplah. 


Rasa kelakar bila ingat semula kata kata Bob Lokman. Masuk Pas akan masuk syurga. Aku banyak dosa. boleh tak masuk pas lepas ni? boleh hilang dosa dosa aku. Ketawa. 



Cik Aish : Guru Sejarah yang masih ingat setiap titik peluh keringat dan jasa kerajaan kepada diri dan keluarga.
16 Komentar untuk "Apa kata anda tentang Page KAMI BENCI SAIFUL BUKHARI?"

sabo je la. Lmbt laun Tuhan tunjuk la sape yg betul sape yg salah. Sape yg gilakan kuasa & sape yg betul2 nak memimpin. Yg ptg, kita skang ni elak dari panaskan keadaan dgn mencaci cela org laen. Silap2 kita dpt dosa dgn cela org & fitnah org..

Enrty yang menarik dan juga bernas...Kalau da ada baik kenapa nak cari yang belum pasti..Nanti yang dikejar xdapt yang dikendong berciciran(betul ke x)..huhu

bab politik ni krng la skit saye nk cmpor..
hee

betol3 ! skong gilo !! si ANUAR IBRAHIN tuu bknnye betol sgt . suke mmutarbelitkan cerita . sumpah mlot dy MACAM 'LONGKANG' !!!

kite bkn d tmpt mereka,hanye meke saje yg tahu kebenarannye..

ape yg penting...slmt beramal dan renung2kanlah..amin...

oh cikgu sejarah rupenye...

ye la..betul tu korang..kita tggu dan lihat je la. apa pun bersyukur sgt sebab negara kita masih aman berbanding negara islam yang lain.. aite?

sama2 tgk...
keadilan akan bersama pihak yg benar:)

Sama-sama berdoa, kita rakyat marhain supaya Allah menunjukkan kebenaran Nya. Yang salah, tunjukkan salah, yang betul tunjukkan betul. Amin

tak tau politik jangan lah comment ok..apa rasa kalau kawan baik awk tipu awk? mesti awk bengang kan..kalau kerajaan tipu hak awk adakah awk bengang atau suka??????...so ini la politik cik kak oii

Betul 110% cakap awak tu. Kan dah 54tahun pembangkang perintah Pulau Pinang, kenapalah nasib melayu tak dibela...Duduk kaki lima aje. Ooop siapa yang sebenarnya perintah Pulau Pinang selama ni ye???

Betul 110% cakap awak tu. Kan dah 54tahun pembangkang perintah Pulau Pinang, kenapalah nasib melayu tak dibela...Duduk kaki lima aje. Ooop siapa yang sebenarnya perintah Pulau Pinang selama ni ye???

saya org pulau pinang.. klaw xtaw btoi2 psai pulau pinang jgn duk buat pandai.. dlu msa BN pegang penang bawah ko su kun tu lg bersepah org mlayu duk tepi jalan.. nk bli umh pn susah.. org singapore byk yg msuk penang bli tanah la bagai.. apa bantuan pn family sy n org kmpung sy x dpt.. ada la kot bila nk dkat pilihanraya dpt kain batik n jalan kampung ditar.. baru2 ni walaupun DAP tu still bangsa len, tp da byk umh org mlayu bley bli.. dpt peluang berniaga.. mcm2 bantuan dh dpt.. n klaw nk taw famly sy dr dlu org kuat BN.. tapi smua tu dulu.. klaw perubahan tu ke arah postif, x salah kita ikut..

bila org muda tak pandai menyelidik dan takda prisip diri sndri, n politik keluarga ,kawan,sekeliling ,dan menahan kesalahan.

hi kwn biar btrus trang walaupun pahit ditelan

ni smua ad hikmah nya.. kerajaan ad btul nye. dan ade jahat dan silap nya. pembangkang ade burok silap nya,dan ade utk kebaikkan nya utk kita.kita ad agama iaitu yg beragama islam, islam tidak perlu kan parti yg berpolitik dan sekutu berpuak kan perkauman.. kite harus sedar ap yg terjadi ade tertulis di dalam al-quran dan hukum hakam yg harus dwajib kn sebagai agama islam . umat muhammad . dan hamba Allah.. trima kasih

Back To Top