PERHATIAN PADA BLOG YANG AUTOPLAY MUSIC

hamik. sekali besar punya font aku pakai untuk title. petang tadi dah bersuara pasal politik. malam ni kita santai pulak ye. citer citer pasal blog yang autoplay music ni. korang pernah pasang lagu kat blog korang? atau dulu je sekarang dah tobat? hihi. 


aku? aku pun pernah pasang autoplay music kat blog aku ni. macam macam lagu. dari lagu sedey, lagu rancak, lagu melayu, omputih, korea sume penah la. hindustan je aku lum pernah letak. agak agak ah kan. aku bukan AISHwarya rai. aku aish je. tsk tsk. 


tapi sekarang aku dah tak letak lagi da menda alah tu semua. kira macam sekarang da insaf la kan. eccei. mekasih la pada blogger blogger lain yang banyak menyedarkan aku tentang betapa menyampahnya reader yang datang blog yang ada lagu. tapi tak semua yang nyampah. tapi kira majoriti jugak ah.




1. blog jadi berat
yang ni semua orang tahu kot. pasang lagu dalam blog ni sebenarnya penyumbang utama blog kita jadi berat. macam blog aku ni, dah ar banyak gambar aku tepek kat sidebar tu. tau berat, tapi degil nak letak gak. so aku buang autoplay music sebab minatang tu lagi tambah berat kat blog. kira macam obesiti la. 


2. sakitkan telinga
ni pengalaman aku ea. aku blogwalking jenis yang selalu bukak blog sekali 6 7 blog sekali gus. kalau dah semua pasang autoplay music, satu lagu remix, satu dangdut, satu lagu leleh, aku boleh migrain plus sawan maracau racau panggil nama Asyraf Muslim. ok tu tipu. tapi aku sakit telinga ahhhhh. 


3. niat nak baca entry terbantut.
bila dah pasang autoplay music, blog jadi berat, loading pun lama, lagu pun sekali kuar lagu remix, jawabnya assalamualaikum jelah. aku terus tutup. tak jadi nak duk lama lama dalam blog tu. mintak maaf la sangat sangat. aku memang tak tahan dengar lagu yang bising. 


sebab tu la aku buang terus lagu dari blog aku. kalau korang nak jugak letak lagu, janganlah letak yang autoplay. so kita boleh pause kan lagu tu. tak pun kalau degil gak nak letak yang autoplay, letak la lagu slow sikit. nasyid pun ok. kalau ekau dogil sangat nak lotak lagu yang momokak tu, sukati ekau la. den tak kisah do. haha sekali loghat nogori kuar weh. 


kita bakor je. kita bakor.
ok bye.
Previous
Next Post »

4 komen

Write komen
Fieda
AUTHOR
March 25, 2011 at 12:16 AM delete

btul tu kita bakor aje...hahaha...dulu saya pun letak jgk tp bkn bukan autoplay la..tp blog jdi berat..skrg dh buang dh...

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
March 25, 2011 at 12:51 AM delete

betul2....tak sior teman...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
March 25, 2011 at 3:12 PM delete

ala make sure sepaker off klu nk view blog ok..


iyelah2 blog saya dah takder autoplay music...

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...