.

.

5 sebab kenapa budak sekolah kena pakai iPhone?

sekarang ni dah jadi trend budak sekolah tak kira aah darjah 4 ke darjah 6 ke tingkatan 2 ke. dorang kebanyakannya dah pakai iphone.

apa kata makcik M
"duo ari lopeh Makcik tunggu bas nak poie boli sayur kat pasar. tongah tongah tunggu tu macam biaso makcik memang suko perati manusio lalu lalang kek bustop tu ha. makcik tonampak la sorang budak sekolah ni uuhh mak aii. tokojut makcik ha. kocik kocik dah kuar apo henpon moden tu apo ko namo eh tu...ikon?ipon? aa iphone! henpon mahaaall tu. budak budak zaman sokarang. majuu!"




"makcik, nak tahu apa sebab budak sekolah dah pakai iphone skarang?" budak sekolah tu tanya makcik M



LAIN DARI YANG LAIN
biasa ah bila pakai henpon standard cap ayam, dah sama ah pulak dengan kawan kawan yang lain. so dia pakai la iphone sebab nampak la lain dari yang lain. bukan semua budak sekolah leh pakai iphone idak gitu.



MENGEMBANGKAN LUBANG HIDUNG
bila budak sekolah pakai iphone, kawan kawan semua ngaku kau lah kawan baik aku. bukan apa, pakai henpon mahal, poket kompem penuh sampai gembol gembol. mesti ah kawan kawan puji kau ni hebat lah. kau ni ada style ahhh..mau tak kembang?



HENPON CAP AYAM SESUAI DIPAKAI AYAM AYAM DI KAMPUNG
well, mana ada lagi manusia pakai henpon samsung ke sony ke yang pakai button button ni. sume tu ayam je pakai. sebab tu i pakai iphone.  


JARI ALLERGIK DENGAN BUTTON HENPON
dah nama pun budak sekolah kan..jari pun lembut lembut lagi. mana leh tahan tekan tekan button selalu sangat. maklumlah nak mesej dengan kawan kawan sekolah semua. kena ah pakai touch skrin. seret seret je. 



MAK AYAH BAGI, PAKAI JELAH
tak elok menolak pemberian orang tua. dorang dah bagi, kita amik je lah..sebab nak harap duit sendiri pun boleh beli gak. tapi duit sendiri nak beli buku rujukan nota nota semua tu. 



HENPON MURAH BOLEH BALING DINDING
selalu gaduh dengan awek mesti nak baling henpon. so bila kita pakai iphone, gejala buruk ni dapat ah kita bendung idak gitu? bila marah je, kita takkan sampai hati punya baling iphone. kan bagus tu ?


eh makcik nak dengar 5 sebab je yang kau bagi sampai 6 tu nape?

ntah makcik. saya memang pemurah.




makcik M belah sambil buat muka. 

T____T
6 Komentar untuk "5 sebab kenapa budak sekolah kena pakai iPhone?"

hahahhaa..cayalah bdk tu!!ehehhee..

huh...bdk2 skrg....kalo x de iphone nie dorg rs mcm x lengkap je hidop dorg.org yg bekerjaya kdg2 pun x mampu nk beli iphone!!huhuhuuu :( ( termasuk le ros!!waaaaa... )

budak2 skolah zaman skang mmg dahsyat2 sume....

bila dh tau kegunaan yg diingini, lama je pkai hp sony w810i aku ni. iphone ni satu kelemahan dia susah skit nk taip

keypad yg awal2 cm aku guna ni laju skit taip. Atas moto pn boleh

@roses : betul ah tu.tak kisah pun kalau dorang pakai iphone tp kelaka bila ada yg megah2 dengan hp memasing..
@beautiful rose :tau tkpe..dunia da maju la katakan..
@hemy : yela sebb dia touch screen kan..:D

Back To Top