.

.

Sinopsis Trilogi Cinta

Mood Trilogi Cinta! Ala drama kat TV2 tu. Drama yang diadaptasi dari novel cinta. Best citer ni.

SINOPSIS TRILOGI CINTA

Kisahnya bermula dengan mengambil latar situasi berlaku selepas tamat peperiksaan STPM, Norjinah terpaksa memilih untuk menjadi pembantu rumah Razif kerana tidak tahan selalu dimarahi oleh dileteri oleh bapa tirinya, Pak Badar.Perkara itu dicadangkan abangnya, Anuar yang pernah menjadi pembantu peribadi Razif, pemilik Raz Corporation dan juga salah seorang ahli lembaga pengarah Mawar Holdings milik keluarga isterinya.

Kedatangan Norjinah ke rumah Razif, di saat Razif berdepan dengan masalah rumahtangga apabila isterinya Salmi, meninggalkannya untuk bersama lelaki lain, Amir. Salmi meninggalkan Razif kerana jatuh cinta dengan rakan perniagaannya itu.Kerana cinta yang mendalam, Razif sanggup mengambil Salmi semula apabila Salmi dtinggalkan oleh Amir selepas terlibat dengan kemalangan. Salmi dibawa pulang ke rumah dan diberi layanan yang tidak berbeza oleh Razif. Sikap Razif membuatkan Norjinah kagum dan menghormatinya. Razif memaafkan semua kesilapan masa lalu Salmi. Salmi sangat terharu pengorbanan Razif.

Salmi yang menjadi serba-salah dan kekurangan telah menyarankan Razif berkahwin dengan Norjinah tambahan lagi anak-anaknya Balkis dan Ameera rapat dengan Norjinah. Badrul, adik Salmi amat kecewa dengan perkahwinan mereka kerana telah jatuh cinta dengan Norjinah. Pak Badar, bapa tiri Norjinah menabur fitnah bahawa mereka berkahwin kerana telah terlanjur. Norseha pula memberontak untuk ke Kuala Lumpur. Hasratnya tercapai dan menetap di rumah Razif dan Norjinah setelah Salmi meninggal dunia. Norseha selalu menggoda Razif dan tidak henti mencari peluang. Norseha didapati mengandung setelah dinodai Shahrul adik bongsu Salmi.

Kehidupan Norjinah terus dirundum pelbagai sengketa tapi mujur Razif dan ibunya Mak Nab selalunya menyokongnya serta anak-anak Razif memberi kekuatan kepadanya.Lalu bagaimanakah kesudahannya? Mampukah Norjinah dan Razif mempertahankan ikatan cinta mereka meskipun pelbagai halangan yang mendatang? Sejauh manakah Razif dan Mak Nab mampu meneruskan usaha membela Norjinah?



Amacam? Romantik lah citer ni. Aku lak memang suka citer-citer romantik ni. Dan watak Razif dalam novel ni sememangnya romantik. I lioke..Sesuai lah abang Rosham Nor yang lakonkan. Hehe.


So lagu feveret nombor dua adalah lagu ni! Sayangnya dah puas cari mp3 lagu ni tapi tak jumpa. Kenapa tah agaknya. Lagu ni best okay. Sangat layan.. Sapa-sapa ada mp3 lagu ni tolong lah buzz ye. Aku upah sengget.


MUNGKIN ADA LAGI - Han OIAM



Hari itu, Kubiar berlalu Dingin nan bagiku Sayu melambaiku
Melihat engkau Berlalu pergi Berakhirlah kini
Mungkin jauh perlu aku sampaikan Mungkin jauh untuk engkau rasakan
Perlukah cinta begitu Tanpa ku sedari Pudarlah kasihku disini
Semua telah menjadi penghalang Kepada rinduku yang terindah kasih
Setelah kau pergi Musnahlah kasih dihatiku ini Walaupun menjauh dari cahayamu
Mungkin ada lagi cinta Mungkin ada lagi kasih
Hanya ku bayangkn Kau bukan milikku Untuk selamanya
Mungkn ada lagi Biarlah disini kasih Terkuburlah kini Sisa-sisa cinta padamu
Tag : sinopsis
3 Komentar untuk "Sinopsis Trilogi Cinta"

yunk..aku br nak wat entry nih.. ahakkss..

haha...ops..ko layan gak je drama ni?best kan...

Heheheh layan sbb otai belakon

Back To Top