.

.

aku dan semut

Sebenarnya emosi aku sekarang tak ah berapa baik. macam biasa lepas minum petang dengan biksut cicah air milo, aku ternampak ah sekor semut. semut je ah bukan pakwe ensem pun. tapi semut ni dah bawak aku imbas balik satu citer yang aku takkan lupa sampai mati. ala bukan apa sangat pun. biasalah sweet memory bersama semut. hades..sadis je.



masa tu umur aku 6 tahun...




wahh..semut!!! meh sini kauu.. aku nak main ngn kau. meh sini. rasa comel je semut ni. meh cni meh. jom kt main nak?

aku masukkan semut tadi dalam peti ais. tingkat atas. aku tutup peti tu. aku kira 10saat. aku bukak peti tu. waahhh semut ni nape tak bergerak? pengsan ea? meh sini tiop meh..sejuk ea? aku tiop kasi haba haba panas campur bau bau nasi goreng pagi tadi. hurm bagus. semut dah bangun. menggeliat eaa. meh sambung main..
aku masukkan balik semut tadi dalam peti ais. aku bilang 10 saat. aku bukak. semut pengsan lagi! haaa haaaa haaa..aku kasi haba. bangun balik la semut tu..best gile buat semut macam tu. nikmat weh.

aku jadi seronok bermain dengan semut. hampir 8 kali gak ah semut tu keluar masuk peti ais. dan akhirnya kali yang ke 8....

haaaa...haaa...emm..dah tiop...haaa haaaa...tiop agi...haaa haaa...
aku dah start mencebik. cengeng je rasa. napa semut tak bangun? puas dah aku tiop kasi haba. tak bangun pun. lamanya pengsan? lama lama aku bingung. baru tau. semut tu da h arwah.....innalliah..






tu je ah citernye. kekadang aku gelak pikirkan apa ke samseng sangat aku dengan semut tak bersalah tuh. well..i kecik lagi masa tu. tapi an..kekadang aku sedih gak sebab niat asal nak main main je dengan semut tu. biasa ah boring kan. nak main dengan barbie doll, kepala dah tercabut..ganas ah aku dulu. tapi niat asal tu dah tukar jadi kes pembunuhan la puleks. 


ala....tak sengaja. kite budak baru kuar hingus leleh leleh lagi.

moral of the story....
kadang kadang kita lupa..niat kita hanyalah untuk buat diri kita sendiri gembira. niat kita hanyalah untuk itu. tapi kita tak sedar, untuk memuaskan hati kita, kita boleh musnahkan harapan orang lain TANPA NIAT.

jadi maaf lah..jika itu pernah berlaku pada anda semua.. 
ok bye!
8 Komentar untuk "aku dan semut"

isk2 nakal betul...saya pun dulu nakal jugak abis pokok pisang jiran umah saya bakar ngeh ngeh..

hehe..awk lg nakal okay...da mcm samseng kampung dusun dah sy tgk.haha

hahahha... sama mcm cik. cik pun dulu selalu gak main-main semut ni, suka cabut kaki semut satu persatu, konon nak experimen... sekarang ni kalau tengok semut berkumpul banyak2, cik meremang geli... balasan kot coz dulu berlagak sgt dg semut... hehehe...

@helmi : tau takpe..sian semut tu..hihi
@cempaka : mak ai cabut kaki satu2? lagi 18sg tuh.heh heh
@ermayana : tau tkpe..nakal je..da besar baik.haha
@leyza : awk citer la pasal ayam lak

Back To Top