.

.

heart is like a tissue..one drop water falls into it, can make it destroyed! how sensitive it is!

Salam semua. Sihat? Sakit pergi makan ubat. Apa? Sakit yang tiada ubat? Kalau macam tu, tahan ok. Siksa? Biasalah.Sakit hati memang kena tahan. Tu ubat paling mujarab. 
Senyum. 


Alhamdulillah sekarang habit tidur lewat berjaya diatasi. Saya sudah mula tidur awal. Mungkin untuk cepatkan masa berlalu. Sebab saya nak hari ini cepat berlalu dan berharap hari yang lebih indah menjelma esok harinya. Tapi bolehkah saya terus berharap supaya setiap hari adalah yang terindah? 
Ketawa. Mana mungkin. 


Saya yakin hati setiap manusia diibaratkan seperti tisu. Ya tisu. Kenapa? Lelaki di luar sana yang bajet gagah perkasa semua itu kau orang ingat tak sensitif? Mereka sensitif okay. Cuma cara mereka mengekspreskan itu berlainan dan nampak cool. Thumbs up. 



Ya. Saya ada seorang kawan. Dia handsome. Nampak macho. Mungkin boleh menang award kategori lelaki macho 2010. Tapi bila ditanya mengenai perasaan, dia kaget. Cuba sedaya upaya menyembunyikan kesentapan dan kesensitifannya. Erk bahasa rosak. Dia pernah meluahkan. Dia pernah menyatakan pada saya yang dia seorang yang sensitif walaupun rakan-rakannya mengenalinya sebagai hati kering. Tiada perasaan. Tetapi dia sebenarnya sensitif. Hati cepat tersentuh. 


Lalu ditanya apakah cara untuk dia mengekspreskan perasaan di kala itu? 


Menangis di dalam hati, dan cuba senyum dan ketawa bagai tiada apa.





Moralnya di sini, beriban manusia di luar sana yang mempunyai hati yang sensitif. Tak kisahlah tahap terlampau, sederhana atau biasa. Yang penting segagah-gahah mana pun diri kita, sepoyo-poyo mana pun mereka, segarang-garang mana sekali pun kau orang, hati dalam misti ada sikit tacing kalau disentap! Kan? Ngaku sajalah.
Senyum. 


Mungkin cara masing-masing itu yang berbeza. Ada yang menangis, ada yang berdiam diri. Tapi silent is better.












Tag : jiwa
2 Komentar untuk "heart is like a tissue..one drop water falls into it, can make it destroyed! how sensitive it is!"

suka2..tisu..hehe..dalam hati ada taman..

sume owg sensitif kot.. walaupon mulut ckp x.. huhu..

Back To Top