.

.

Beri Sayang Untuk Mendapat Sayang

"Paling baik pada waktu malam sebelum tidur, senyum, pejam mata, katakan di dalam hati: Ya, Allah cuci otak aku, cuci hatiku, esok aku nak jadi baik, berjaya, ceria, bersemangat, aktif, positif. Menurut kajian saikologi, apa yang disebut sebelum tidur dapat dirakamkan sepanjang tidur sehingga keesokan harinya." 
Kata-kata motivasi kali ni dipetik dari “artikel motivasi bertajuk 17 Petua Mencuci Hati karya asal oleh Dr Fadzilah Kamsah.



Salam semua. Semoga bergembira di hari Isnin. Minggu ini minggu terakhir Disember. Juga minggu terakhir tahun 2010. Ya. Tahun 2010 masih punya baki 4hari saja lagi sebelum melabuhkan tirainya. Bagaimana azam tahun 2010? Tercapai? Tahniah. Jika belum tercapai, lipat gandakan lagi usaha ya. Jangan cepat putus asa!
Senyum. 




Baiklah.
Teringin nak berkongsi sedikit kata-kata motivasi yang diambil dari Dr Fadzilah Kamsah untuk saya jadikan sebagai SALAH SATU azam tahun baru saya pada tahun 2011. Wah salah satu! Macam banyak sangat azam baru kau! Yang lama pun masih sesak-sesak nafas lagi nak capai!


"Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci."

(putarkan lagu Jangan Ada Benci nyanyian Casey)
 
 
Cik Aish : Azam anda macam mana pula?










Tag : isu cinta, jiwa
0 Komen untuk "Beri Sayang Untuk Mendapat Sayang"

Back To Top