.

.

Apa jadi kalau boyfriend tu tinggal sebelah rumah kita?



Jadi apa? Jadi jiranlah. 
Ketawa.
Mungkin ada di luar sana yang berangan-angan nak selalu dekat dengan boyfriend masing-masing. Kalau boleh, hari-hari nak jumpa. Baru jumpa petang tadi, malam ni jumpa lagi. Bak kata omputih I can't live without you! You jump I jump!


Pernah juga terfikir kalau dapat boyfriend sebelah rumah. Mungkin jimat sedikit kos. Tak perlu topup selalu sebab nak bergayut kat telefon lama-lama.  Tapi dah macam salesman la pulak asik-asik ketuk pintu rumah je. What? Ingat you confirm jadi menantu rumah ni sampai nak bertandang hari-hari?


Seronoklah macam tu. Tapi mesti bosan juga kalau jumpa hari-hari. Macam kita tak ada life kita sendiri. Mana taknya, makan tengahari sama-sama. Nanti petang minum teh sama-sama. Eh malam nak pergi midnight movie sama-sama. Eh melekat memanjang. Bila masanya nak berfoya-foya dengan skandal kawan-kawan yang lain? 


Tapi sebenarnya jauh atau dekat pasangan kita, itu tidak langsung menjanjikan apa-apa. Kadang-kadang yang dekat pun tidak mampu memberi perhatian yang diinginkan. Dan kadang-kadang yang jauh lebih menghargai kita dan mengambil berat tentang diri kita. Semuanya bergantung pada diri sendiri. Bukan jarak yang perlu dipertikaikan.




Nota Tapak Kaki 
Baru mendapat berita buruk kemudian dapat berita baik kemudian dapat lagi satu berita buruk. Eh berselang seli pulak kau kan.
Tag : isu cinta
4 Komentar untuk "Apa jadi kalau boyfriend tu tinggal sebelah rumah kita?"

takyah ade pkwe lagi senang kott.

betOl3.. law dekat2 susah la nak cri skandal lain kan.. jemu asyik tgk muka sama je.. heee :)

haha....wah...kyrel..ada niat pasang skandal ye...

Back To Top