.

.

SKEMA NAK MATIKS!!!

Malam tadi masa aku tengah syok layan drama melayu (bosan lah sebab jalan citer mesti skema nak matiks) tiba tiba PP Epal mesej aku. dah lah masa tu aku tengah serabutkan kepala otak ni dengan jalan cerita drama melayu yang tak berkembang tu pastu PP Epal pulak hantar mesej macam ni.

trruutt truurttt..bunyi mesej

PP Epal : Hai, kamu sedang buat apa?
ah sudah mamat nih. gila ke apa tiba tiba skema nak matiks dengan aku malam malam ni. aku pun layan kan aje keskemaan dia malam tu.aku pun reply. 
Aish : Saya sedang menonton televisyen.
PP epal : Saya baru hendak pulang dari tempat kerja. 
Aish : iya kah? sila berhati hati ketika memandu. 
PP Epal : Baiklah. Sebentar ye saya hendak mandi dahulu. (masa ni dia dah sampai umah)
Aish : baiklah. saya akan menunggu kamu.
PP Epal : anda tidak melayari internet kah malam ini?
Aish : ya, saya sedang melayari internet. mari lah bersama sama melayarinya.

ok. sebenarnya conversation gila skema nak matiks tu panjang lagi. sampai lah aku give up dan gelak terbahak bahak mintak surrender awal. tak sanggup rasanya nak jadi skema pastu guna bahasa baku bila bercakap. ya rabbi. macam alien je aku rasa. 


aku tengah bayangkan PP Epal muka macam ni pastu nerd gila, pastu skema nak matiks, memang tak ah aku nak buat bf. hahahaha..omg
 
cuba lah hantar mesej kat pasangan korang guna bahasa baku. mesti dia tak boleh terima hakikat dengan keskemaan korang tu. tak pun mesti dia ingat korang buang tebiat. haha. ok bye. terima kasih kerana meluangkan masa untuk membaca petikan saya hari ini. oohhhhmaiigod.
8 Komentar untuk "SKEMA NAK MATIKS!!!"

amboi suke die bayang g2 eh.. sebenarnya pp epal tu L lah!!! hahahaha..

hehe.. ada tgk citer intan payung kat warna x? lisa surihani ngn mamat yag agak skema.. hehe... ayat dier pkai memg skema habess..:P

hahaha..okee laaa tuh.bkn slalu gne pn

hahah tak sanggup nak tulis mcm tu xD geli je hhaha :p

tidak mengapa lah macam itu..walaubagaimanapun ia tetap menyeronokan..oleh itu bersama2 lah kita mengskema kan diri kita..kih kih kih

saya x sanggup nak buat mcm nie...haha

selali buat ngan kengkawan and terus jadi jokes guling2..ekekke

Back To Top