.

.

PANDAI MAKAN PANDAILAH SIMPAN


Dulu aku single. tapi aku bukan la bitch sampai tunang orang pun aku nak kebas. pakwe orang pun aku tak hingin. sebab aku percaya, kalau kita rampas hak orang harini, esok lusa orang akan rampas hak kita pulak. aite? 

Tapi entry kali ni aku nak kongsikan dengan korang semua tentang hidup ni sebenarnya memang selalunya macam ni. tak semua manusia kat dunia ni jujur. kalau semua jujur, macam tak logik je semua masuk syurga kan? so baik perempuan mahu pun lelaki, dua dua sama je. dua dua ada kebarangkalian untuk tidak jujur. 

Aku kenal sorang lelaki ni dekat tempat praktikal. ala citer ni 2 tahun yang lepas. masa tu situasi aku agak sadis jugak la. sebab cinta tak kesampaian kan? ala macam damn je bunyinya. so lelaki ni datang dalam hidup aku. seyes dia sangat gentle. boleh menang kategori lelaki pilihan awek awek kat luar sana tu. 

And dia selalu ajak aku keluar. layan aku baik sumpah macam aku ni tuan puteri. tapi aku letak limit taknak menggatal lebih. tapi one day dia ngaku dia suka kat aku.  tapi bila aku tahu dia dah bertunang, aku tanya dia, nape dia stil nak move on dengan aku, dia jawab "pandai makan pandai la simpan.." walaupun ayat tu macam celaka, tapi tu la yang aku tak kan lupa sampai sekarang. 

Aku silap menilai masa tu. dan masa tu jugak lah aku belajar dalam hidup ni yang bukan semua manusia yang indah rupa dan luaran tu, baik dalamnya. dia dah bertunang. dalam masa yang sama, dia memberi harapan pada perempuan lain. tapi nape pilih aku? sengal dowh lelaki tu. oh mungkin dia tak tahu kisah silam aku yang banyak menangis sebab lelaki dulu.

Kalau dia tahu, mesti dia tak sampai hati nak jadikan aku mangsa playboy dia kan? hehe. 

Itulah manusia. kadang kadang manusia tak pernah puas dengan apa yang dia ada. apa yang dia dah capai. dia tak pernah cuba untuk puas dengan hubungan yang dia bina dengan manusia lain. sentiasa cuba nak mencari peluang lain. dasar! 


22 Komentar untuk "PANDAI MAKAN PANDAILAH SIMPAN"

hehehe....pandai makan..tak pandai bayar....hehehe....
lain kali sepak je time die cakap camtu....

orang yang macam ni kadang2 dorang saje je.Suka2...time tunang merajuk,dorang ada lagi sorang nak manja2..nak calling2...heh!!

Pernah gak terjebak dengan lelaki yang macam ni.Tapi,bukan tunang orang..tapi..pakwe orang.

isk..keji jugak die cakap camtu.
tapikan aish, tak semua orang baik dalam dunia ni..hati2 ye..

btw,
aish oke ke ni?macam xok je..dari pagi tadi lagi zira tengok aish macam moody je..
*sori nyebok

@Fazil Hamid tu la..rasa nak tjuk jari tgh je kat dia masa dia ckp tu..huhu

@Cik RoSs yeke..sama la kita..tp tu la dia tunang org..lagi tak leh belah..ades la manusia hai manusia..

@azira mmg azira..kat dunia ni mcm2 jenis manusia kt akan jumpa..yg penting kt kene pandai jaga diri..


eh azira ni ahli nujum la..:p aish ok..

haiyo tunang org pn mcm tue ker perangai
tkt nk plih lelaki skunk
laki org pn ngaku sngle

waw...lelaki mcm tu..
mmg x lah nak jadi tunang..

tu lah lelaki.bermulut manis.sgt kejam.

pandai makan pandai la simpan
satuhari nnti Allah tnjuk jugak kebenarannya
tula pelik lelaki
dah ada awek
kenapa susahh sgt nk mgaku
kenapa berimpian nk pasang dua tiga empat?????ckp bab kawin , smua nk sbut pasal kouta n sunah nabi , smayang 5 waktu nye tidak ... Allah bagi kebenaran kawin ramai sbb nk tolong pmpuan yg dianayai..bukan sbb nfsu .. org yg tamak ,last2 slalunye rugi

ish ish,kurg ajar gile mamat tuh!geramnye sbb buat cik aish cmtuh.hishh

jadi kan pengajaran.. so after this, jangan mudah percaya.. =)

ggrr. suka hati dia je. pandai makan kunun. bila dah kantoi, baru terpinga2 nak jelaskan. hukhu

apa kau buat pun, jangan la jadi wanita simpanan org lain. aku nasihat sbg kawan ni. walaupun aku tahu kau takkan buat benda tu. hehehehe. sebab, benda ni karma kot. you'll get what you give :D

orang macam ni memang nak kena kasi lempang laju2...

hmm.. org2 cmni diberi kelebihan dari segi pertuturan dan cara untuk memikat hati perempuan tp hati pulak menjadi xikhlas.. alangkah baik nya kalo org2 yg berhati baik dan ikhlas dpt kelebihan sebegitu..

pandai mkn pandai simpan ek.. kot ko makan petai.. mcm mana nak simpan? najis bau juaaa..hahahaha..

x suka jugak la laki mcm nie..memberi harapan tp hakikatnya buat kita ni isi masa lapang dia jek..

peeh pandai makan pandai simpan wakluuu kata kat dia ! hahaha..ada ke patut..pehh tak patut kot

tampo je dia. haha. kejam punye orang.
:B

Back To Top