Pelajar Cina tampar guru Melayu

Kejadian di sekolah harini sangat-sangat menguji...
Rakan seperjuangan ditampar oleh anak muridnya sendiri yang berumur 13tahun! 
 Pelajar itu adalah Cina. Fikir-fikirkanlah..Mana silapnye ye..


Budak2 zaman sekarang memang vega tahap gaban
Dulu masa aku hempas dan koyakkan buku Tan Yong dulu sebab dia kurang ajar, dia pandang aku atas bawah
Agaknya kalau aku up lagi masa tu, kompem aku pun kene tampar dengan budak tu.huhu.


Ada yang kata, silapnye rakan seperjuangan tu lembik sangat..
Dengan budak 13 tahun pon boleh kene game!!
Keras laa sket bru budak takut!! 


Cikgu-cikgu zaman sekarang kene tegas dan garang
Sebagai contoh kenapa zaman mak bapak kita benda macam ni tak berlaku??
Sebab anak murid takut ngan cikgu..sebab??cikgu dulu garang-garang..Semua orang tau. 
So kene didik budak-budak tu dari skang dengan tegas..

 
Suka suke hati kau je kata guru sekarang tak garang. Kau apa tau? Kau cikgu ke? 


Memang la cikgu kene garang...kami di sini dah garang macam singa dah..Hilang awek muda. Kedut dah kulit mulus aku ni. KE? 
Rotan tu dah hancur..Suara pun bila marah sampai ke kantin dengar..
Tangan ni dah birat dah libas budak-budak ni. Mata ni nak terjojol keluar mandang mereka yang berperangai jijik ni.

Tapi mereka masih tak reti hormat cikgu..
Tunjuk samseng. Zaman dulu, takde spesis samseng ni. Samseng pun tahap Sarip Dol Kg Dusun je.  

Ni samseng macam setan.


Aku pernah terfikir untuk menolak tepi Formula Guru Garang Ibarat Samseng. Dan pernah mula menggunakan formula lain iaitu cuba memahami isi hati mereka.
Mengetahui apa sebenarnya masalah mereka. Duduk berbincang. Tapi keputusannya tetap sama..
Hampa


Ada petua lain tak?


Previous
Next Post »