.

.

Kredit untuk TV3 kerana berjaya memohon maaf atas kejahilan menyiarkan iklan raya 2010 yang dot dot dot

Tv3 buat???!! Bodoh giler! Merosakkan semangat raya aje!
Klik sini untuk mengamati iklan tersebut


Ni kan Malaysia...jadi iklan ni bermasejkan kita ni 1 malaysia pakej semua perayaan....itu pun tak reti nak paham ke...??


Yelah 1 malaysia tp janganlah lupa hukum Allah! Mana lagi besar, 1malaysia ke hukum tuhan?? Allah ada berfirman yg bermaksud "untuk aku agamaku dan untuk kamu agama kamu". 
Haram umat islam merayakan sambutan agama lain. 


Dan lagi satu...nak tambah....kalau kita yg dewasa ni tengok mungkin boleh faham masej yang encik td cakap...tapi bagaimana dengan kanak-kanak? Tak ke nanti mereka keliru? ?


Banyak lagi cara nak serapkan nilai-nilai berbilang bangsa. Jangan campur adukkan dengan agama, hanya akan membawa kekeliruan. Kita sebagai umat islam kenalah peka benda-benda macam ni..


Aaa btul tu...byk lg cara nak terapkan bab2 tu..tp isu agama jgn sentuh la...nape Yasmin yang meninggal tu tak pun gune isu agama untuk iklan2 dia? Tetap sentap juga masej iklan beliau!! Tanpa menggunakan isu agama pun.


contoh lain..
isu HALAL food


Umat Islam sepatutnya lebih peka dengan setiap jenis makanan dan minuman yang mereka makan. 
Jangan main belasah saja
Orang lepak Kopitiam, kamu pun nak lepak.
Tapi ada kamu pantau sijil halal kat kedai itu?


 Alasan apa nak guna?
ooh kita 1 Malaysia, jadi makan pun mesti lah 1 Malaysia, Cina makan tempat Melayu, Melayu makan tempat Cina.
Begitu?

Tujuan 1 Malaysia adalah untuk menyatupadukan masyarakat Malaysia berbilang kaum. Tapi ...
ada tapinya..

Yang penting kita menghormati agama masing-masing.

tak gitu?

Walau apa sekali pun, kredit untuk TV3 kerana memahami dan mereka telah pun meminta maaf dalam berita jam 8 malam tadi.
macam tu la...
Selamat Hari Raya!

2 Komentar untuk "Kredit untuk TV3 kerana berjaya memohon maaf atas kejahilan menyiarkan iklan raya 2010 yang dot dot dot"

bagus la kalo dia dah mohon maaf dan menarik balik iklan tue...

Back To Top