Sebenarnya...

Sebenarnya
Saya masih keliru
Saya masih tak pasti
Saya masih mencuba


Adakah jalan yang senang untuk saya pilih 
Yang mudah ke destinasi 
Yang tiada apa boleh menolak dan mengasari perjalanan saya
Yang menemui penghujungnya




Saya bukan siapa-siapa
Yang boleh megah memilih jalan mudah
Saya tak bisa menepis segala bentuk duri yang makin lama makin banyak di dasar jalan itu
Namun saya tidak pula begitu enteng dan rapuh juga dungu dalam memilih yang terbaik untuk diri saya




Adilkah setiap inci dalam lakaran hidup saya ini?
Pasti tidak.
Setiap saat yang saya pinjam dari peredaran masa sebenarnya tidak pernah memberi keadilan pada saya.
Tetapi hanya terus berdetik menanti apakah tindakan saya untuk mengubah apa yang sudah terjadi.


Apa yang terjadi semalam, biarkan
Tapi saya hanya mampu mencuba untuk mengubah hari esok...



Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...