.

.

Katy Lim Li Lian...awak kene belajar sejarah..mengenai peristiwa 13 Mei..jangan ulangi lagi.



Tak nak citer banyak...
Saya sebagai umat Islam dan kaum Melayu, AMAT TERGURIS dengan kewujudan budak perempuan yang berkaum Cina ini...

Kita baru saja menyambut Kemerdekaan
dengan tema 1 Malaysia Menjana Transformasi
Tapi apakah ini?

Kepada Cik Katy, anda mungkin belum belajar Sejarah atau belajar Sejarah tapi anda tidak pass subjek itu.
Anda lupa bagaimana 3 kaum di Malaysia bergabung tenaga menuntut kemerdekaan?
Anda lupa bagaimana kaum Cina dan Kaum Melayu bertumpahan darah pada 13 Mei?
Anda tahu isu agama dan kaum merupakan isu sensitif sejak zaman sebelum kemerdekaan lagi?


Jika anda tidak pass subjek sejarah..atau anda sengaja tidak mahu mengamatinya..anda adalah rakyat Malaysia paling rugi.

sekian
9 Komentar untuk "Katy Lim Li Lian...awak kene belajar sejarah..mengenai peristiwa 13 Mei..jangan ulangi lagi."

saya pun setuju jugak dgn cik aish..

saya follow blog cik

jemput follow blog saya :)

http://ninjabiker.blogspot.com

memang generasi sekarang sudah melupakan 13 mei.sejarah sudah berlalu.Generasi sekarang yang bertanggungjawab untuk mempertahankan perikatan kaum sekarang.semoga 13 mei tidak berulang

bertukar follower jom,dah follow cik aisyah,salam perkenalan

ok ninja...i'm coming..

najib - ye btul tu, jadi nampaknya guru sejarah sekarang la yang kene main peranan...saya btul terkilan dengan wujudnya perempuan ni..sangat jahil dan sungguh tidak rasional

abai kn bile muppet2 tuh berkate2........maybe she is rite tp tuh her pandangan je pon utk kte umat Islam dan Melayu sepatutmyer abaikn mereka sebab kite wajib percaye pade Qada dan Qadar serta ketentuan Ilahi.....sekian ....ana buat ana dpat

13 mei,,, Dasyat saksi pernah menyebut sungai klang telah berubah warna di sebabkan peristiwa tersebut..
Sehinggakan kaum cina menyamar memakai pakaian melayu untuk tidak dibunuh,,,,...

Negara baru 53 thn Merdeka . kita dijajah lebih ratusan tahun.. minda masih tahap bawahan.

Menarik : Pernah tengok Ikan Pari Beranak?

hye honey. Mind if I share this on my blog? Marah jugakk ni. Baru je blog about Namewee. Hahaha

Back To Top