.

.

CEPAT SEMAK ADA TAK PERKATAAN PARABEN DEKAT PRODUK SKINCARE KITA?

Assalamualaikum

 Contoh kandungan produk skincare yang ada paraben. Cepat semak!

Hari hari cuti ni aku terlebih rajin pulak untuk kaji apa itu PARABEN yang ada dalam kebanyakan produk skincare kita. Aku belek botol pencuci muka jenama XX ada paraben, aku belek krim muka jenama XX ada jugak perkataan PARABEN. Apa ke suka benor orang letak bahan PARABEN dalam produk skincare kita harini? 


APA ITU PARABEN?



Paraben, bunyi pun dah macam meraban je kan? Paraben ni adalah sejenis bahan pengawet yang digunakan untuk mengawet skincare kita supaya produk tu mampu bertahan lama sehingga berbulan bulan dan ada yang tahan lama sampai dekat setahun. Selalunya paraben ni akan diletakkan dalam pencuci muka, shampoo, deodoran, dan sebagainya.

KENAPA PARABEN BAHAYA?

Paraben boleh menyebabkan barah payudara!

Kulit yang menyerap paraben setiap hari akan menyebabkan risiko kanser payudara! Sebab paraben akan meniru estrogen dan mengganggu sistem hormon badan. Susah sebenarnya nak cari skincare yang bebas dari paraben. Tapi susah tak bermakna tak ada. Ada. 


CEPAT! BERALIH PADA SKINCARE YANG BEBAS PARABEN!
Macam NUTRIWHITE. Alhamdulillah aku stop semua skincare yang ada paraben selama ni dan beralih pada skincare NUTRIWHITE. The only one yang bebas dari paraben yang menakutkan ni!


Aku pilih NUTRIWHITE Skincare dari Shaklee. Sebab utamanya, pencuci muka yang jimat ni tak ada langsung kandungan PARABEN! Dia mampu bertahan lama sebab bahannya adalah dari sumber ektrak semulajadi. Nanti aku akan share dengan korang tentang bahan bahan pencuci muka ni dalam entry lain. Tak syok la nak cerita semua kan? Tapi yang pasti aku suka pencuci muka Nutriwhite sebab kulit jadi lagi bersih, lembut macam kulit Irine. Eh. Ok jom kita snap gambar seketul! hehe

Nampak tak betapa kulit kami serupa. motif? 

Untuk buat pesanan, sila hubungi :

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Supervisor
COD di daerah Seremban
Shaklee ID:910287
SMS/Whatsapp: 012-6716961
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
1 Komentar untuk "CEPAT SEMAK ADA TAK PERKATAAN PARABEN DEKAT PRODUK SKINCARE KITA?"

yess! saya pun x suka paraben. skrg tgh guna hada labo ehehe

Back To Top