.

.

TIPS PUPUK MINAT ANAK UNTUK PAKAI TUDUNG

Assalamualaikum

Ini adalah jangkitan dari kisah dalam entry yang lepas. Bila Irine Pakai Tudung. Eksaited lain macam sebab diz is her first hijab yang daddy nya belikan. Sampai keeksaitedan dia tu membuatkan aku rasa geram sangat! Mana taknya, pergi joging pun, pakai tudung. Haha. Well done my doter! 




Ini adalah antara cara kami pupuk minat dan kecenderungan Irine untuk “kenal” dan “minat” pada tudung. Pakai tudung masa kecil ni, memanglah tak lekat kat kepala. Sekejap pakai, sekejap buang. Senget benget pakainya pun. Tapi yang penting (pada pendapat kami) ialah niat kami untuk didik anak perempuan kami supaya tahu dan akhirnya faham kefardhuan bertudung dalam Islam. 

Sekarang ni kalau keluar rumah, macam biasa, Irine mesti nak ikut. Kalau tak dapat ikut jalan, dia mula merengek. Jadi, aku kata, kalau nak ikut mama dan ayah jalan, pakai tudung. So, dia pakai la. Dalam setengah jam jugak la tak tanggal tanggal. 
Bila Masa yang Sesuai untuk Anak Perempuan Belajar Pakai Tudung?

Kami tak kata cara kami betul dan tepat. Kami tak kata kami ibubapa mithali. Kami sungguh banyak kekurangan diri. Sungguh banyak! Cumanya, kami berusaha untuk memberi yang terbaik berdasarkan apa yang Allah sukai. Hanya satu doa kami dan pastinya doa-doa ibubapa lain juga iaitu ingin memberi yang terbaik untuk anak-anak. Bila Masa yang Sesuai untuk Anak Perempuan Belajar Pakai Tudung?

1 Komentar untuk "TIPS PUPUK MINAT ANAK UNTUK PAKAI TUDUNG"

Yep, tu cara yg elok ajar anak pakai tudung.. Tetibe saya terigt dulu ayah saya suruh pakai tudung klu nak kluar.


Rasa bersyukur sbb ayah saya buat kat saya dulu cmtu. Ehehe

Back To Top