PRODUK KULIT BODYSHOP JADI PILIHAN

Dalam banyak banyak produk kulit yang aku guna, produk kulit BODYSHOP yang jadi pilihan kali ini. Tapi produk kulit bodyshop ada banyak, cuma yang terbaru dan yang paling best aku rasa adalah yang dari SHISO Extract ni. Rangkaian produk kulit dari Shiso Extract ni adalah antara produk kulit bodyshop yang ohsem! 

Jom aku share tentang set asas yang perlu ada untuk dapatkan kulit yang cerah dan kurang pigmentasi macam Kak Lisa kita ni. 

1.  MOISTURE WHITE™ SHISO CLEANSING POWDER

Aku suka pencuci muka dia sebab kulit tak kering langsung lepas cuci. Bahan dia kaya dengan vitamin C, liquorice and shiso. Bagus untuk bersihkan segala kotoran, minyak dan kurangkan pigmentasi. Oh ye apa itu pigmentasi? Pigmentasi tu bila banyak, tu sebab kulit kita gelap. Jadi bila kurang pigmentasi, kulit cerah sekata! 


2. MOISTURE WHITE™ SHISO MOISTURISING ESSENCE I

Ok. Yang ini adalah toner. Sebenarnya sebelum ni aku tak percaya sangat dengan kuasa toner ni. Tapi lepas kak lisa eh bukan, lepas salesgirl tu buat demo pada kulit, pakai toner dengan tanpa toner, memang ada perbezaan. Bila pakai toner lepas cuci muka, kulit jadi lebih bersih dan kulit bersedia untuk menerima khasiat pelembab yang akan kita pakai lepas sapu toner. Tanpa toner, kalau kita terus sapu pelembab, kulit jadi berminyak sebab pelembab tu hanya berkumpul luar kulit saja. Tak meresap masuk ke dalam. Sebab pori tu tak dibersihkan sepenuhnya. So pakai toner ok! 



PRODUK KULIT BODYSHOP JADI PILIHAN!


3. MOISTURE WHITE™ SHISO WHITENING MOISTURE MILK

Lepas sapu toner, langkah seterusnya adalah memakai pelembab. Selalunya pelembab muka bila kita pakai, kulit akan rasa macam berminyak. Tapi yang ni, best sebab kulit tak berminyak. Tapi nampak lembab je. nampak mulus gitu. hehe. Dan yang paling best, aku pakai pelembab ni, sebotol tu tahan lebih 3 bulan! Jimat kan? Pakai sikit je pada kulit muka. Best tau! 


Bahan bahan yang ada dalam produk kulit Bodyshop Shiso. 

Satu set ni harga dia RM259. Sangat jimat. Sebab kalau beli loose, total semua sekali RM333. Tapi kalau kita beli terus 1 set yang ada cleanser, toner dan moistriser, cuma RM259. Jimat RM74. So jom kita spend sikit duit penat lelah kita bekerja dengan memanjakan kulit. Auuch..






 Penjagaan luar dan dalam kulit mesti dititikberatkan ok! :)


Previous
Next Post »

1 komen:

Write komen
zarul farhana
AUTHOR
October 18, 2014 at 1:17 PM delete

agak mahal jugak tapi berbaloi jgk kalau beekesan

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...