.

.

PAKAI MASKER SEBELUM TIDUR

Assalamualaikum

Nak kulit cantik mesti rajin amalkan 3 step ni iaitu cuci muka, toner, dan sapu moisturizer. Tapi satu lagi step penting iaitu pakai masker sebelum tidur. Tapi tidaklah sampai bawak tidur. Cuci la sebelum tidur. hehe. Pakai masker sebelum tidur memang best. Sebab kita nak pastikan pori pori kulit tu bersih tanpa minyak berlebihan dan tidak tersumbat. 

 Tips kulit cantik : Sapu masker sebelum tidur

WAP MUKA SEBELUM SAPU MASKER
Kalau rajin, sebelum buat masker tu, wapkan dulu wajah dengan air panas. Bukan siram dengan air panas ye tapi wapkan. Ala boleh guna besen dan isi air panas, tekup muka dan tutup dengan towel bagi wap tu kena pada kulit muka. Biarkan 15 minit. Wap muka ni penting untuk bagi pori pori tu terbuka. Bila dah terbuka, kita sapu masker pulak dan khasiat masker tu akan meresap sepenuhnya ke dalam kulit. Cewah camtula lebih kurang. 

BAHAN BUAT MASKER SEBELUM TIDUR
Pengguna Shaklee macam aku, aku pilih Vitamin E atau pun ESP sebagai bahan utama masker sebelum tidur. Terpulang nak pilih yang mana. Apakah kegunaan Vitamin E dan ESP ni? Vitamin E bagus untuk pudarkan parut jerawat. ESP bantu untuk pertumbuhan sel kulit baru so kulit tu akan lagi muda dan freshh.. Kalau rajin boleh ganti ganti, minggu ni masker Vitamin E. Minggu depan masker ESP. 


Kredit untuk pengguna masker ESP Shaklee iaitu Puan Jiha :)


Cara buat pun senang je. Kalau ESP, aku selalu bancuh satu sudu ESP dengan air suam dan ratakan di kulit muka. Bila dah kering, boleh bilas bersih bersih. Dalam 15 minit ke setengah jam dah kering dah. Kalau guna Vitamin E Shaklee tu, picit je bagi keluar pati tu. Sapu pada kulit. Konfem kulit jadi flawless lepas pakai. (selalunya kalau ada majlis atau apa apa hari istimewa esoknya, malam tu aku pilih untuk buat masker Vitamin E sebab kesan dia pagi esok memang menakjubkan!)

Kalau korang nak cuba masker dari kedua dua bahan ni, boleh la cuba try produk Vitamin E Shaklee atau pun ESP Shaklee melalui pembelian dari blog Cik Aish ni. 0126716961. Pengedar Shaklee anda :) Jom sama sama kita rawat kulit sebab kulit cantik memang dambaan semua wanita kan?

Click button SHARE jika like ye :)


1 Komentar untuk "PAKAI MASKER SEBELUM TIDUR"

salam sis..if kite tak wap muka dgn air panas, xpe k?

Back To Top