FUNGSI LEUCINE UNTUK TURUNKAN BERAT BADAN

Apa fungsi Leucine untuk turunkan berat badan?

Ramai nak turunkan berat badan tapi pastinya ramai yang tak tahu kandungan bahan dalam sesuatu supplemen tu. Supplemen yang mempunyai LEUCINE adalah paling baik untuk turunkan berat badan. 

 Leucine ni apa? 

Kenapa otot penting kalau nak turunkan berat badan? Sebab otot la yang menaikkan metabolisme dalam badan kita. Perasan tak ada orang makan banyak tapi berat tak naik dan kerap lapar sebab apa? Sebab metabolisma dalam tubuh dia tinggi. Ada orang pulak makan sikit je dah naik berat badan. Itu sebab metabolisme dia rendah. 

Macam mana nak naikkan metabolisme badan? Senang je. Pastikan diet kita mampu untuk bina otot! Tu la fungsi sebenar LEUCINE! Leucine adalah asid amino yang penting dalam pembinaan otot.Bila kita diet dengan supplemen yang ada LEUCINE, kita sebenarnya sedang menaikkan metabolisme badan supaya apa je yang kita makan akan cepat hadam.

"In studying exercise and how muscle develops, we found that leucine has a particularly unique effect in that it spares muscle proteins during weight loss, so you only lose the fat and not the muscle," Layman, at the University of Illinois at Urbana-Champaign

Dalam entry sebelum ini, ada kongsikan tentang supplemen yang tinggi kandungan LEUCINE. Nak tahu apa? KLIK sini. ok Selamat menurunkan berat badan!

Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...