.

.

CARA ELAK MAKAN MALAM

Ada tak cara untuk elak makan malam? Ramai yang nak diet dengan cara elak breakfast tapi makan waktu malam berlebihan sebab dari pagi dah kelaparan. Salah tau! Cara terbaik adalah jangan skip breakfast, makan tengahari dan elak makan malam! Semak balik diet korang macam mana ek. hehe. Tapi macam mana cara nak elak makan malam? Perut dah nyanyi dongdang sayang mintak diisi. 

Salah satu cara untuk elak makan malam adalah dengan memilih protein dan elak karbohidrat. Sebab tu kena elak makan nasi pada waktu malam. Tapi ambil makanan kaya protein sebab protein lebih mengenyangkan dan mengurangkan rasa lapar. Seeloknya ambil makanan sumber protein ni pada waktu awal malam supaya tengah tengah malam korang tak geledah tudung saji cari nasi!


Ambil protein secukupnya untuk elak makan malam

Aku suka minum ESP. Energizing Soy Protein. Minuman soya yang NON GMO rendah lemak dan tinggi kandungan fiber. Memang sesuai untuk pengganti makan malam. So bila minum dalam pukul 8 malam macam tu, perut rasa kenyang. Berjaya skip makan nasi waktu malam. Hebat kan? Soya ESP yang NON GMO ni sangat bagus berbanding soya di pasaran sebab soya non gmo bermaksud soya tu tidak disuntik untuk cepat besar. Dia asli. Jadi hati hati ambil soya. Kecuali soya ESP Shaklee. Pasti selamat! Jom elak makan malam dengan ESP!

Jom dapatkan ESP paling murah melalui pengedar Shaklee anda yang sporting ni! Sms wasap Cik aish ye 0126716961. Boleh dapat konsultasi tentang diet!
Tag : ESP, TIPS KURUS
2 Komentar untuk "CARA ELAK MAKAN MALAM"

Back To Top