Tuala Wanita Punca Kanser Rahim, Betul Atau Tidak?

Tuala Wanita Punca Kanser Rahim, Betul Atau Tidak? Menurut Dr. Mardiana Kipli M.D. (UNIMAS) yang merupakan seorang Pakar Perbidanan dan Sakit Puan, kanser rahim merupakan salah satu kanser yang boleh menyebabkan kematian dan menjadi mimpi ngeri kepada semua wanita. Kebanyakan wanita yang mengalami penyakit ini adalah daripada golongan pertengahan umur. 



PUNCA PUNCA KANSER RAHIM

Terdapat beberapa faktor yang dikenalpasti menjadi punca kanser rahim. 

1. HUBUNGAN SEKS PADA USIA MUDA
Semakin muda umur anda mengadakan hubungan seks, semakin tinggi risiko anda untuk mendapat penyakit ini. Pada zaman sekarang, bilangan gadis mengadakan hubungan seks di usia remaja semakin meningkat berbanding pada zaman dahulu. Ini menjelaskan kenapa kanser rahim semakin banyak dikesan pada golongan wanita berumur muda sejak akhir-akhir ini.

2. HUBUNGAN SEKS DENGAN RAMAI PASANGAN
Risiko anda mendapat kanser rahim lebih tinggi sekiranya anda mempunyai ramai pasangan kelamin. Ini adalah disebabkan terdapat sejenis virus yang boleh disebarkan melalui hubungan seks. 

3. MEROKOK
Merokok boleh menurunkan imuniti seseorang dan mengandungi karsinogen yang menjadi penyebab kepada pelbagai jenis kanser. Kanser rahim merupakan salah satu komplikasi daripada merokok. 

4. TIDAK MENJAGA KEBERSIHAN PADA ALAT KELAMIN
Kurang kebersihan wanita merupakan punca utama menyebabkan pelbagai penyakit seperti penyakit kelamin, jangkitan peranakan, dan secara tidak langsung menyebabkan kanser rahim. 




TUALA WANITA BOLEH JADI PUNCA KANSER RAHIM?

Setakat ini, tiada bukti atau kajian menyatakan bahawa tuala wanita atau pads boleh menyebabkan kanser rahim. Kenapa tuala wanita bukan punca kanser rahim?
  • Tuala wanita tidak mengandungi asbestos yang kononnya boleh menyebabkan kanser.
  • Kandungan bahan peluntur pada tuala wanita seperti dioxin sangatlah rendah dan tidak membahayakan wanita. 
  • Cellulose gel, sejenis sodium poly-acrylate yang didapati dalam tuala wanita juga boleh didapati dalam napkin bayi terbukti selamat untuk kegunaan kita selepas kajian dibuat oleh pakar toksikologi.

Penggunaan tuala wanita secara TIDAK BERSIH merupakan salah satu punca kanser rahim. Kisah ini terbukti di India di mana kebanyakan wanita di negara itu tidak mampu untuk membeli tuala wanita dan terpaksa menggunakan kain biasa sahaja untuk digunakan berulang-ulang kali. Kajian ini menunjukkan kes kanser rahim adalah tinggi untuk golongan wanita yang menggunakan kain tuala wanita seperti ini. 

Selain itu, golongan ini juga kerap mengalami masalah wanita lain seperti discaj berbau, jangkitan pada sistem peranakan dan jangkitan air kencing.

BACA : Tanda Awal Kanser Rahim

CARA UNTUK MENCEGAH KANSER RAHIM

  • Tidak bertukar tukar pasangan
  • Melakukan ujian pap smear untuk mengesan tanda awal kanser rahim
  • Mengambil suntikan vaksin HPV bagi mencegah kanser rahim
  • Menjaga kebersihan alat kelamin. Gunakan pencuci khas wanita untuk mencuci bahagian kelamin supaya kebersihan terjaga
  • Menukar tuala wanita dengan kerap bagi mengelakkan pertumbuhan jangkitan kuman

Kesimpulannya, penyakit kelamin wanita dan kanser rahim cuma akan boleh berlaku sekiranya kebersihan diri tidak dijaga.


RAWATAN ALTERNATIF KANSER RAHIM YANG TERBUKTI BERJAYA ?

Menurut laporan kajian yang dibuat oleh Department of Biochemistry and Molecular Biology, New York Medical College, resveratrol menjadikan proses proliferation dalam kanser menjadi kurang aktif.
Resveratrol membantu merawat kanser rahim dengan membetulkan DNA sel yang rosak supaya signal sel dapat diproses dengan betul. Ini akan menyebabkan sel-sel kanser yang rosak ini ‘membunuh diri’ melalui proses apoptosis.
Apabila semakin lama menggunakan resveratrol, sel-sel kanser akan semakin berkurangan dan akhirnya hilang. Anda boleh teruskan dengan resveratrol walaupun anda sudah bebas kanser kerana khasiat resveratrol sangatlah banyak

VIVIX : MINUMAN BOTANI TERBAIK POLIFENOL RESVERATROL

Vivix mengandungi resveratrol. Malah Vivix terbukti 10 kali lebih bertenaga daripada resveratrol, disamping tidak mengandungi alkohol, sebaliknya hanya menggunakan bahan semula jadi, tanpa pewarna tiruan serta perasa tambahan dan HALAL!
Saintis telah menjalankan kajian dan hasil kajian mendapati orang-orang Perancis gemar memakan daging yang berlemak tinggi dan minum wain dengan banyak, tetapi kadar penyakit jantung tetap rendah di Perancis. Selepas bertahun-tahun membuat kajian, saintis menemui rahsia di sebalik Paradoks Perancis terdapat pada Resveratrol yang terkandung dalam wain merah.
Satu hidangan Vivix mengandungi jumlah resveratrol yang sama banyak seperti yang terdapat dalam 100 gelas wain merah.
Sekiranya hendak dibandingkan dengan minuman jus lain, Vivix ternyata mendahului dengan hanya 1 sudu teh sehari mampu membekalkan ORAC* value yang diperlukan tubuh iaitu 3000-5000 ORAC (Oxygen Radical Absorbance Capacity (ORAC) is a method of measuring antioxidant capacities of different foods 
VIVIX 10 X MORE POWERFUL berbanding dengan Resveratrol.






CARA PEMBELIAN VIVIX UNTUK KANSER RAHIM

CARA 1
Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan


CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar  Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.


Untuk info lanjut dan membuat tempahan, boleh whatsapp atau PM kami
Regards,
Pengedar Top Shaklee Malaysia,
FB : Isma Lyeza
FB Page : AlmariCantik


PENAFIAN : Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan maklumat sahaja. Ia tidak bertujuan untuk digunakan untuk merawat atau mendiagnosis keadaan perubatan. Ungkapan mereka yang ditemubual 'tidak semestinya mewakili pandangan pengarang dan ia di siar untuk manfaat kepada orang lain yang mempunyai pengalaman yang sama.
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...