.

.

RAHSIA KURUS SELEPAS BERSALIN SAMPAI TURUN 20KG

Antara perkara yang paling perempuan risau selepas bersalin adalah, gemuk. Kadang kadang, makan sikit, tapi naik macam dipam pam. Tak makan, risau susu tak ada pulak. Baru nak bajet breastfeed anak sampai umur 2 tahun. So persoalan macam ni selalu timbul dalam mindset mommies semua. Risau nak diet takut effect baby. Rahsia kurus selepas bersalin sampai turun 20kg tu sebenarnya sangat tak mustahil. Nak tahu apa rahsia dia?


1. Menyusukan bayi sepenuhnya.
Selagi mampu, kita menyusukan bayi kita sepenuhnya dan sekerapnya. Sebab menyusukan bayi boleh bantu untuk kurus dan kembali ke bentuk badan yang asal.

2. Minum air masak secukupnya
Tahu tak kenapa kita selalu rasa lapar? Salah satu faktornya adalah kerana kurang minum air masak. Bila tubuh badan kita kurang air, automatik sistem dalam badan akan hantar signal ke otak kita sebagai 'lapar' lepas tu kita makan semahu mahunya padahal tubuh badan cuma nak kan air je. 

3. Jaga kalori.
Ramai yang salah anggap. Taknak makan nasi. Tapi gantikan nasi dengan makanan ringan yang tinggi kalori. Bukan nasi punca gemuk ye. Tapi kalori tinggi adalah punca utama badan kita gemuk! So jaga kalori k



4. Jaga nutrisi melalui makanan seimbang
Kena makan ikut piramid makanan yang kita belajar dekat kelas Pendidikan Jasmani dulu. Lengkap dengan protein, karbohidrat, vitamin, zat besi dan banyak lagi. Tapi ada yang tak suka makan buah. Ada yang tak suka makan sayur. So macam mana? Sebab tu kena tonton video ni.


Hehe. Ni la rahsia nya :)

APA JE RAHSIA YANG AKAK NI NAK SHARE KAN? 

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Supervisor
COD di daerah Seremban
Shaklee ID:910287
SMS/Whatsapp: 012-6716961
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
1 Komentar untuk "RAHSIA KURUS SELEPAS BERSALIN SAMPAI TURUN 20KG"

Berat saya naik regularly sekarang ni. hahaha tpi malas sangat nak jaga makan hihi

Back To Top