.

.

TIPS BAKAR KALORI UNTUK SURIRUMAH YANG NAK KURUS TANPA BERSENAM

Pernah tak terdetik nak jadi surirumah lepas kahwin? Nak jaga anak sebab taknak bayar mahal mahal hantar nursery. Tapi lepas tu mesti terpikir ala duduk rumah je makan minum tidur, nanti gemuk, suami lari. Hehe. Ala sebenarnya siapa kata jadi surirumah takboleh kurus? Eh ramai je tau surirumah yang pandai pasang badan, lagi mengancam dari perempuan bekerjaya kat luar sana tu! 

MACAM MANA NAK KURUS? 
Soalan paling femes sepanjang zaman adalah macam mana nak kurus? Dua benda kena ambik perhatian. Pemakanan, dan senaman. Dua dua kena jaga. Kalau jaga makan, ambik supplemen untuk kurus, tapi tak bersenam, tak boleh jugak. Misi utama adalah nak bakar kalori! 

TIPS BAKAR KALORI DI RUMAH
Tips untuk bakar kalori di rumah sebenarnya senang je. Kena rajin rajin buat kerja rumah naa.. Sebab aktiviti aktiviti ni la yang boleh bakar kalori kita setia hari. Paling banyak, mendaki dan turun tangga. Boleh bakar sebanyak 516.3 kalori. AKtiviti lain macam mengelap lantai, cuci kereta, bersihkan habuk, pun banyak bakar kalori. So betul la orang tua tua kata... dialog pedas mereka...

...Dah meninggi hari baru nak bangun tidur! PErgila buat kerja rumah, kemas rumah ke, basuh baju ke..ni tidak! terbongkang je atas katil..mana tak gemuk kalau macam tu???...

berdesing telinga. 

Tapi memang betul pun. Kalau kita rajin buat kerja rumah, mesti kita boleh kawal berat badan. hhehe.. Tapi tak semua orang yang badan gemuk tu pemalas buat kerja. I dont say that okay. :) :) 

SURIRUMAH MAMPU BAKAR KALORI DENGAN BUAT KERJA RUMAH!


BOLEH KE SURIRUMAH KURUS TANPA BERSENAM?
Jawapannya mesti la boleh! Sebab kerja kerja dekat rumah yang dorang buat tu sebenarnya paling bagus untuk bakar kalori tau! *WAAHHH..Mesti pakat semua nak berhenti kerja nak jadi surirumah lepasni. hehehe

TIPS TAMBAHAN UNTUK BAKAR KALORI
Tapi korang jangan terperanjat pulak kalau ada surirumah yang amalkan dua tips untuk bakar kalori iaitu, buat kerja kerja rumah dan jugak minum supplemen yang boleh bantu boost lagi badan tu untuk bakar kalori! Contohnya macam kakak kita ni.. MInum Cinch Tea untuk naikkan metabolisme dan bakar kalori. Mesti kakak kita ni lepas penat buat kerja rumah, bancuh Cinch Tea sejuk sejuk, minum..ahh nyaman. 



"saya pernah try cinch tea sekali.. berpeluh peluh badan. Memang fungsi dia untuk tingkatkan metabolisme badan kita pun. Sungguh bertenaga selepas minum tu. Apa lagi..terus kayuh basikal exercise..best best.. " 



Kalau korang nak tahu, Cinch tea ni pun lebih kurang sama fungsinya dengan AIR DETOKS yang tengah femes sekarang. Bezanya, kalau korang rajin, boleh la buat sendiri air detoks. Tapi kalau tak rajin, minum CInch Tea je. hehe. Yang penting, korang kena tahu, jadi surirumah pun boleh kurus dan cantik tau! So aku pun nak berangan jadi surirumah kejap. Buat kerja rumah lepas tu minum cinch tea. Komfem kalori berganda2 terbakar. 

Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Supervisor
COD di daerah Seremban
Shaklee ID:910287
SMS/Whatsapp: 012-6716961
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.





Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
0 Komen untuk "TIPS BAKAR KALORI UNTUK SURIRUMAH YANG NAK KURUS TANPA BERSENAM"

Back To Top