CABARAN 31 HARI MENCARI CINTA 4 - SENDI

Cuba tengok ahli keluarga terdekat. Siapa yang pernah mengeluh sebab sakit lutut, sakit sendi, lenguh lenguh badan, sakit badan? Tentunya mak mak dan abah abah kita betul tak? Faktor umur la punca mereka ni golongan paling mudah dapat penyakit macam ni. Kesian kan? Tapi ada jugak yang masih muda tapi dah mula sakit sendi. Ewwww salah satunya adalah aku! 

Aku memang mengaku, sejak bersalin, aku dah ada rasa sakit sakit pinggang, sendi, lenguh badan. Memang mencabar jadi ibu dalam masa sama terpaksa travel pergi kerja naik public transport dari Seremban ke Petaling jaya! Naik turun bas, naik turun LRT. Pergi kerja gelap, balik kerja pun gelap. So tu memang penyumbang utama kepada sakit sendi yang aku alami masa tu. Terima kasih la kome. 

So apa nak buat? Takkan nak berenti kerja pulak? Banyak supplemen untuk sendi yang boleh kita ambik. Tapi yang paling berkesan dan bagus adalah yang asli, tanpa kimia, tanpa pewarna, tanpa perisa dan tak ada long term effect! 

Aku pilih pil kalsium dan pil untuk sendi. Kalau korang nak tahu, PP Epal dulu ambik ni jugak sejak dia operate bahu masuk besi tu. Cerita tu ada dalam entry ni. KLIK JE 

So pengalaman ambik KALSIUM. Mula mula aku memang tak jangka yang kalsium ni boleh bantu aku lawas. Aku pelik, bangun pagi, rasa sakit perut nak membuang. Aku ingatkan salah makan ke apa ke. Tapi tidakla sakit yang memulas tu. Sakit biasa je. Dan lega gila lepas bery bery. haha. Rupanya kalsium yang aku ambik tu bantu lancarkan lagi kita untuk bery bery setiap pagi. Bestnya aku rasa. Kalau tak punya la susah dan tak konsisten pun bery setiap hari. Dua hari sekali je kadang kadang. So after ambik kalsium, bery dengan berjaya setiap pagi hokey! 

Dan alhamdulillah, travel tiap hari, balik kerja memang penat. Tapi still boleh bertahan lagi sejak ambik supplemen untuk sendi ni. Tapi sekarang aku dah tak kerja dekat Petaling Jaya lagi. Dah dapat transfer Bangi. So much better la. Cuma kali ni cabarannya aku kena drive sendiri lalu highway plus yang kadang kadang jam tak hengat dunia tu 

ala..takpe. Supplemen untuk sendi kan ada.. 


Pengedar Shaklee Malaysia
Shaklee Supervisor
COD di daerah Seremban
Shaklee ID:910287
SMS/Whatsapp: 012-6716961
* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.



Penafian: Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi di laman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit.
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...