TIPS RAWATAN EKZEMA BAGI GOLONGAN DEWASA YANG SUSAH NAK MAKAN UBAT!


Selalunya masalah ekzema berlaku di kalangan kanak kanak dengan kulit menjadi ruam merah, bengkak dan gatal yang berpanjangan sehingga menimbulkan rasa tidak selesa. Tapi sebenrnya masalah ekzema ni bukan berlaku pada kanak kanak je malah boleh berlaku pada orang dewasa! 

APA ITU EKZEMA?
Ekzema merupakan satu kumpulan penyakit kulit yang bercirikan kegatalan dan kemerahan pada kulit. Ia bukanlah penyakit yang boleh berjangkit dan tiada ubat penyembuh, tetapi ia boleh dikawal dengan pegambilan ubat dan rawatan khusus. Tapi jangan terperanjat pula kalau ada golongan dewasa yang takut makan ubat! Sanggup tergaru garu menahan gatal daripada makan ubat! hehe. So jom kita baca sampai habis macam mana tps rawatan ekzema bagi golongan dewasa yang susah nak makan ubat!

TANDA TANDA EKZEMA 
1. Kulit yang kering
2. Rasa gatal dan kemerahan di bahagian yang terlibat. Kulit menjadi luka dan berair bila digaru. 
3. Kadang kadang ada gelembung kecil berisi cecair di bawah permukaan kulit
4. Kulit menjadi tebal, bersisik dan warnanya menjadi lebih gelap apabila kerap digaru. 

SIAPA YANG BERISIKO MENGALAMI EKZEMA?
Ekzema kerap berlaku di kalangan ahli keluarga yang menghidap asma dan elergi (resdung).

PUNCA EKZEMA
Ekzema kerap berlaku pada mereka yang menghidap asma, resdung dan alahan alergi yang lain. Pengaruh genetik pun boleh dikatakan punca ekzema. Tapi ada juga yang mendapat ekzema jika terdedah dengan persekitaran tertentu seperti bahan pencuci, bahan kima, binatang dan sebagainya. 

KAEDAH RAWATAN EKZEMA


1. KRIM SAPUAN
Bergantung pada tahap ekzema tersebut. Kalau hanya terjadi dekat bahagian kecil yang tertentu, ekzema boleh dikawal dengan krim sapuan. Krim sapuan yang menjadi pilihan ramai penghidap ekzema hari ini adalah Krim Lotion Herbal Blend. 

Herbal Blend® Multi-Purpose Cream
  • Krim yang melegakan dan diuji secara klinikal ini berkesan untuk melembutkan kulit anda, termasuk kulit yang kasar dan keras pada lutut, siku dan kaki
  • Dengan kesejukan mentol dan tidak melekit
  • Dirumus daripada ekstrak tulen herba semula jadi yang sungguh menyegarkan termasuk sej, horse chestnut, yarrow dan rosemary

2. SUPPLEMEN KHAS UNTUK EKZEMA

A. OmegaGuard™

Minyak ikan tulen berkepekatan tinggi 
OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 gred farmaseutikal yang asli   dan tulen.

Minyak Ikan
OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 yang terdiri daripada tujuh komponen utama, termasuk EPA untuk kesihatan keseluruhan dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal. Satu sajian OmegaGuard membekalkan 990mg asid lemak omega-3.
 
Gred Farmaseutikal yang Tulen
OmegaGuardTM dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang bertujuan untuk meningkatkan kepekatan asid lemak omega-3 dan pada masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang sering mencemari pelbagai spesis ikan.

B. ESP - Soy Protein Isolate Powder
ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.
  • Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung.
  • Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.


CARA PEMBELIAN KRIM SAPUAN DAN SUPPLEMEN UNTUK EKZEMA BAGI ORANG DEWASA YANG SUSAH MAKAN UBAT!

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET VITAMIN EKZEMA DAN KRIM SAPUAN  ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza

ig @shakleebyisma 
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
 
DARIPADA 3 BOTOL VITAMIN KENA AMBIL, CUMA SEBOTOL VIVIX DAH MEMADAI! 


Hanya minum sebotol VIVIX untuk membantu mengurangkan tekanan darah tinggi.  Harga 1 Botol VIVIX hanya RM503.50 dan anda boleh terus membeli di SINI > VIVIX Nak dapatkan Harga VIVIX dengan SUPERJIMAT? Hubungi saya di 012-6716961

CARA PEMBELIAN VITAMIN UNTUK EKZEMA BAGI GOLONGAN DEWASA YANG SUSAH NAK MAKAN UBAT!

CARA 1
Anda boleh terus klik ke  SET VITAMIN EKZEMA DAN KRIM SAPUAN  ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 3
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
 
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...