.

.

LUKA BERSALIN CAESAR KERING DALAM MASA SEMINGGU

Luka bersalin caesar kering dalam masa seminggu! Kalau diikutkan luka bersalin ceaser memang berbeza dengan bersalin normal. Sebab luka bersalin caesar ni melibatkan potongan 3 lapisan perut! Kalau tak dijaga betul betul, luka memang akan lambat kering dan menyakitkan. Jom kita tengok apa tips nak bagi untuk bagi luka ceaser kering seminggu!


APA ITU PEMBEDAHAN SECARA CAESAR? 
Ada yang tak jelas apa tu ceaser? Pembedahan Caesar adalah salah satu cara wanita bersalin dengan cara pakar bedah membuat potongan pada perut dan rahim supaya bayi boleh dilahirkan. 

APA KEADAAN TUBUH BADAN SELEPAS BERSALIN CAESAR?
Bersalin caesar tiada apa apa yang perlu ditakutkan sebab pembedahan dilakukan selepas kita diberi ubat bius. Tapi kesakitan akibat luka caesar tu sangat sakit dirasa selepas selesai melahirkan dan kuasa bius tu habis. Sampaikan untuk berganjak sikit ke bahagian atas katil pun terpaksa perlukan sesorang atau bergantung pada sesuatu. Batuk dan ketawa pun boleh menyebabkan kesakitan (so kalau nak lawat ibu bersalin caesar jangan buat lawak ye hehe)

BERAPA LAMA TEMPOH LUKA BERSALIN CAESAR BOLEH PULIH SEPENUHNYA?
Tempoh paling minimum untuk badan yang bersalin caesar pulih sepenuhnya adalah hampir 6bulan dan kadang kadang setahun lamanya. Namun luka bersalin tu hanya akan kering sepenuhnya minimum 6 ke 8 minggu, Itu minimum. Ada yang ambil masa lagi lama dari tu. Tapi sebenarnya kalau tengok pada cerita akak dalam video ni, luka bersalin caeser dia pulih hanya dalam masa SEMINGGU je. 


 

ADA TAK TIPS SUPAYA LUKA CAESAR CEPAT KERING? 

PENJAGAAN LUARAN
1. Elakkan duduk di kerusi yang lembut sebab bila kita bangun dari kerusi lembut tu, tenaga diperlukan sebab nak support tulang belakang

2. Ketika bangun dari katil, pusing sebelah kanan atau kiri dan turunkan sebelah kaki tepi katil. Badan dibangunkan dengan menggunakan lengan 

3. Hati hati bila naik dan turun tangga. Langkah satu persatu untuk mengelakkan badan rasa letih

PEMAKANAN SEIMBANG
1. Amalkan makan makanan yang lengkap dengan segala keperluan nutrisi yang tubuh perlukan. Bukan saja baik untuk bayi tapi baik untuk luka caeser supaya cepat sembuh. 

2. Ambil karbohidrat, protein, sayur sayuran dan buah buahan. Makanan yang lengkap dengan semua zat, akan mengelakkan ibu dari mengalami masalah sembelit. Bonus jugak untuk susu ibu! Tak merudum tau kalau ibu makan makanan seimbang!

SUPPLEMEN
Penggunaan supplemen sebenarnya banyak membantu kaum ibu yang bersalin secara ceaser. Rahsia untuk luka tu cepat kering sebenarnya bukan lah pada ubat ubatan sahaja tapi sebenarnya adalah pada apa yang kita makan. Adakah segala yang kita makan tu lengkap dengan semua keperluan nutrisi yang badan perlukan? 

Pengalaman akak dalam video tu, dia ambil VIVIX setiap hari dan ZINC Complex. Kedua kedua supplemen ni memang terkenal dalam menyembuhkan luka bersalin terutamanya ceaser. Sebab tu dia kata luka dia kering dalam masa seminggu! Lepas sembuh tu dah boleh buat macam macam kerja. Takdela asik terbaring je semua kerja tak dapat nak buat. 

ZINC COMPLEX
Zinc merupakan komponen penting dalam setiap sel tubuh. Ia memainkan peranan dalam tindak balas enzim dan terlibat dalam pelbagai aktiviti biokimia. Zinc diperlukan untuk pertumbuhan dan perkembangan normal serta menguatkan ketahanan imun tubuh. Sebab tu zinc pun terlibat juga dalam penyembuhan luka ceaser
  • Satu tablet memenuhi 100% nilai harian bagi zinc
  • Dirumus dengan zinc glukonat yang mempunyai ketersediaan bio yang tinggi dalam bes alfalfa dan barli panggang
  • Dengan formula berasaskan sayur sayuran



VIVIX
Hasil kajian yang menelan belanja sehingga beribu-ribu dolar, oh, sampai bilion rasanya, Shaklee telah menghasilkan satu formula ajaib, dari kajian 2006, dan terciptalah Vivix Shaklee. Memang best. Kenapa vivix ini sangat istimewa ? Korang boleh baca entry sebelum ini, tapi fakta di bawah memang hebat .
  • Manusia menjadi tua kerana 4 faktor, dan salah satunya ialah faktor DNA itu sendiri, makin lama, DNA makin rosak, ianya membuatkan kita makin tua. 3 faktor lain pula menyebabkan badan kita akan diserang pelbagai penyakit seperti sakit jantung, nyanyuk, sakit sendi, diabetes dan macam-macam lagi termasuk luka ceasar
  • Salah satu jenis Polyphenol, yang dipanggil Resveratrol, memang sangat bagus, dalam ujian makmal membuktikan DNA lebih kuat dari kerosakan dengan mengamalkan resveratol. Orang yang ambil resveratol akan nampak lebih muda dan lebih sihat.
  • Bahan-bahan dalam Vivix ini semestinya sangat hebat, salah satunya tentulah Anggur muscadine, memang kita tahu Anggur adalah makanan yang berkhasiat yang telah disebut dalam Al-Quran.
TESTIMONI PENGGUNA VIVIX YANG BERJAYA KERING LUKA CEASAR DALAM TEMPOH SINGKAT


CARA PEMBELIAN VIVIX UNTUK LUKA BERSALIN CEASER CEPAT KERING

CARA 1

Anda boleh terus klik ke VIVIX ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @shakleebyisma
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
0 Komen untuk "LUKA BERSALIN CAESAR KERING DALAM MASA SEMINGGU"

Back To Top