CARA NAK TAHU BERAT BADAN IDEAL WANITA YANG SEDANG HAMIL

Bagaimana cara nak tahu berat badan ideal wanita yang sedang hamil? Ibu hamil wajib pantau berat badan sepanjang kehamilan sama macam hospital pantau setiap kali checkup. Tapi mereka sendiri boleh tahu berat badan ideal mereka. Dengan menggunakan PREGNANCY WEIGHT GAIN CALCULATOR, mereka boleh sentiasa pastikan berat badan masa hamil sentiasa terkawal :)

Ibu hamil kena secara beransur ansur menambah berat badan dan tempoh paling tepat untuk tambah berat badan melebihi dari tempoh sebelumnya, adalah pada 3 bulan terakhir kehamilan. Ramai doktor mencadangkan supaya ibu hamil menambah berat badan ikut jumlah seperti di bawah :

0.5kg - 1.8kg pada 3 bulan pertama (TRIMESTER PERTAMA)
0.9kg - 1.8kg pada 4 bulan hingga 9 bulan kehamilan (TRIMESTER KEDUA DAN KETIGA)

Tapi, jumlah berat badan yang mereka perlu capai masa kehamilan bergantung jugak pada berat badan sebelum hamil. Selalunya nasihat doktor pun akan berbeza bergantung pada wanita tu sama ada berat badan normal, terlebih berat atau kurang berat masa sebelum hamil.

Dan cara untuk tahu berat ideal wanita yang sedang hamil paling senang adalah dengan cara menggunakan PREGNANCY WEIGHT GAIN CALCULATOR. Sila klik pada gambar untuk mengira berat badan ideal wanita masa hamil.

Ibu hamil wajib tahu berat badan ideal sepanjang proses kehamilan

APA KESAN JIKA IBU HAMIL TIDAK MENGIKUT BERAT BADAN IDEAL MASA HAMIL?

1. Jika berat badan naik berlebihan
Jika  wanita hamil merasakan berat badan berlebihan, dan naik mendadak, mereka akan berpotensi untuk susah turun berat badan lepas melahirkan anak nanti. Tapi sebaliknya kalau mereka menjaga berat badan ideal sepanjang 9 bulan kehamilan, akan cenderung untuk turun berat badan lepas melahirkan. Ditambah pula kalau mereka menyusukan anak selama 3 bulan pertama secara konsisten dan kerap! Menyusukan anak yang baru dilahirkan memang boleh buat wanita untuk turun berat badan dan kembali kepada berat badan yang asal sebelum hamil. 

2. Jika berat badan turun dan susah naik
Sekiranya ibu hamil hanya naik berat badan terlalu sedikit dan tidak ideal, anak yang dilahirkan berisiko untuk lahir pramatang dan juga kurang berat badan. 

APA YANG BOLEH IBU HAMIL LAKUKAN SUPAYA BERAT BADAN IDEAL
1. Sentiasa memilih makanan harian mengikut kumpulan makanan yang betul 
2. Kerap membuat temujanji dengan doktor supaya berat badan sentiasa dipantau
3. Jika berat badan berlebihan atau naik dengan cepat, apa yang boleh mereka lakukan adalah dengan cara mengurangkan kalori makanan yang diambil. Kurang mengambil makanan yang mempunyai perisa tambahan, makanan ringan, bergoreng, dan berlemak. 
4. Tapi sebaliknya jika berat badan turun dan susah untuk naik sedangkan ibu hamil perlu naikkan berat badan setiap trimester, apa yang boleh mereka lakukan adalah dengan menambah pengambilan kalori dalam makanan harian. Terbalik hehe

SUPPLEMEN IBU HAMIL YANG TERBAIK UNTUK BERAT BADAN IDEAL
Untuk mengatasi masalah kurang pengambilan zat zat tertentu dalam makanan harian, contoh ibu hamil yang tak boleh makan itu, ini, disebabkan alahan, sudah tentu banyak zat zat makanan yang diperlukan tidak dapat dibekalkan kepada mereka. Jadi alternatif terbaik adalah dengan cara pengambilan supplemen yang mengandungi cukup zat dari semua kumpulan makanan. 


B COMPLEX
Vitamin B untuk Kesihatan yang Baik
Adakah bekalan Vitamin B anda mencukupi? Tekanan harian, pengambilan alkohol dan sesetengah ubat preskripsi boleh menyumbang kepada risiko kekurangan vitamin B. Vitamin B memainkan peranan penting dalam keseluruhan fungsi tubuh, daripada
sintesis DNA hinggalah kepada metabolisme untuk penghasilan tenaga.

B-Complex
Shaklee B-Complex membekalkan spektrum vitamin B yang lengkap dalam kuantiti yang seimbang bagi memenuhi masalah kekurangan vitamin B dan menyihatkan tubuh anda. B-Complex dilengkapi sistem engangkutan nutrient berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting - asid folik. Kuantiti asid folik yang mencukupi dalam diet wanita hamil telah terbukti berkesan untuk mengurangkan risiko kecacatan otak atau saraf tunjang pada bayi yang baru lahir.



OMEGA GUARD
Minyak ikan tulen berkepekatan tinggi
OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 gred farmaseutikal yang asli dan tulen.

Minyak Ikan
OmegaGuardTM membekalkan spektrum luas asid lemak omega-3 yang terdiri daripada tujuh komponen utama, termasuk EPA untuk kesihatan keseluruhan dan DHA untuk fungsi dan perkembangan minda yang normal. Satu sajian OmegaGuard membekalkan 990mg asid lemak omega-3.

Gred Farmaseutikal yang Tulen
OmegaGuardTM dihasilkan melalui proses proprietari penyulingan molekul berganda yang bertujuan untuk meningkatkan kepekatan asid lemak omega-3 dan pada masa yang sama menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang sering mencemari pelbagai spesis ikan.


ESP
ESP Soy Protein Isolate Powder merupakan sumber protein biologi yang lengkap berasaskan tumbuhan yang secara semulajadi rendah lemak, bebas kolestrol dan kaya dengan asid amino penting. Ia terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.
  • Protein berasaskan tumbuhan berkualiti tinggi dengan kandungan 14gram protein soya dan 500mg kalsium bagi setiap hidangan ini amat baik untuk kesihatan jantung.
  • Membantu mengekalkan otot, memperbaiki tisu dan fungsi enzim dan hormon yang teratur.


VITALEA
Kepelbagaian Khasiat
Vita-Lea®, salah satu suplemen paling seimbang dengan khasiat yang lengkap, dirumus khas untuk membekalkan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.

Pengambilan harian Vita-Lea®
  • Menggalakkan kecergasan dan kesihatan keseluruhan tubuh
  • Menguatkan tulang dan sistem imun
  • Melindungi tubuh daripada radikal bebas
VITAMIN C
Shaklee Sustained Release Vita-C PlusTM menawarkan manfaat vitamin C tulen melalui kaedah penghantaran proprietari serba semula jadi yang berperanan melepaskan vitamin C secara berperingkat ke dalam tubuh.

Vitamin C ialah nutrisi yang diperlukan untuk pelbagai fungsi termasuk ketahanan imun, integriti sel, kesihatan gigi, gusi, tulang dan fungsi tubuh secara amnya.


OSTEMATRIX
Lindungi tulang anda dengan OsteMatrixTM, padat dengan nutrien termasuk kalsium, vitamin D, magnesium dan pelbagai khasiat lain untuk membina dan mengekalkan tulang yang kuat.

4 kaplet OsteMatrixTM membekalkan:
  • 1,000mg elemental kalsium
  • 400mg magnesium
  • 400IU vitamin D untuk menggalakkan penyerapan kalsium
Kaplet Bersalut yang Mudah Ditelan
Syor pengambilan harian ialah empat kaplet sahaja. Untuk kesan terbaik, ambil dua kaplet dua kali sehari bersama makanan.

CARA PEMBELIAN SUPPLEMEN IBU HAMIL YANG NAK BERAT BADAN IDEAL

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SUPPLEMEN IBU HAMIL ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2
Anda boleh isi form, dan saya akan cuba reply dalam masa 24jam. 
http://goo.gl/forms/WKFNCQjZmr 

CARA 3
Sila hubungi saya directly untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

IsmaLyeza
ig @shakleebyisma 
Email: shakleebyisma@gmail.com
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...