PENJAGAAN KULIT WAJAH MESRA WUDUK UNTUK WANITA BEKERJA

sekadar gambar hiasan

Ramai juga yang tak pasti apa ciri ciri produk penjagaan kulit wajah yang mesra wuduk. Dahlah pergi kerja makeup 10 inci, sampaikan terpaksa spend masa lagi lama untuk cuci makeup daripada spend masa untuk solat. Masa aku kerja dekat ***** dulu, kalau pergi surau, geng geng yang solat zohor ni akan spend masa 20minit untuk clearkan makeup, 10 minit borak, 5minit solat dan 30 minit untuk makeup dan pakai balik tudung. Huhu. (okay aku tak dapat nak join geng geng ni sebab kerja melambak dekat ofis nunnnn)


SYARAT SAH WUDUK
Dari apa yang aku faham, syarat sah wuduk yang kita dah sedia maklum dari bangku sekolah lagi adalah membersihkan anggota wuduk daripada perkara yang boleh menghalang air daripada sampai ke kulit. Anggota wuduk itu adalah muka, kedua belah tangan sampai siku, sebahagian rambut belah depan dan kedua belah kaki sampai buku lali. 

So untuk kita kita yang pakai makeup ke tempat kerja, tak kira la 2 inci ke, 10 inci sekalipun, penting la untuk kita pilih produk penjagaan kulit wajah yang mesra wuduk.


APA ITU PRODUK PENJAGAAN KULIT WAJAH YANG MESRA WUDUK? 

Produk penjagaan kulit wajah yang mesra wuduk maknanya Produk tu mampu membersihkan kulit wajah kita dari segala jenis sisa makeup yang tak boleh dibersihkan dengan air biasa je. Contoh makeup yang membuatkan wuduk tidak sah jika tidak dibersihkan dengan sempurna :

1. Foundation, CC Cream, BB Cream, Concelar, sebab kebanyakan jenis makeup ni water proof, jenis yang tak telap air. Maka wuduknya itu tak sah kalau tak dibersihkan dengan sempurna sebab air tak mengenai kulit. 

2. Gincu, celak, maskara juga ada yang jenis water proof kan?

3. Bulu mata palsu. Kita difahamkan kalau nak pasang bulu mata palsu, kena letak gam khas maka gam tu pun kena dibersihkan dulu sebelum berwuduk.

So bagi sesiapa yang masih belum mampu nak meninggalkan mekap tebal ni, kena habiskan sikit masa untuk cuci mekap tu..Masa ni la produk penjagaan kulit yang mesra wuduk memainkan peranan yang sangat penting! 




GENTLE DEEP FOAMING CLEANSER
  • Membersihkan dan menyegarkan kulit
  • Rumpai laut menanggalkan kotoran, mengelupaskan sel-sel mati dan menegangkan kulit
  • Alga Hijau melembapkan kulit dan membersih hingga jauh ke dalam liang-liang kulit untuk menghapuskan toksin
  • Strawberi Begonia mencerahkan dan meratakan tona kulit
  • Lembut dan menyegarkan
Antara produk pencuci muka yang memang berkesan membersihkan sisa make up dan bersihkan kulit dari habuk dan kotoran, tanpa bahan kimia. Bersigat organik, tanpa paraben (bahan bahaya penyebab kanser), tanpa merkuri,tanpa alkohol, dan tanpa pewangi yang boleh mengeringkan kulit. Sangat natural. Pakai pencuci muka ni untuk cuci muka sebelum wuduk mampu buat kulit rasa segar dan bersih dan yakin dengan wuduk yang sah! 


MAKEUP REMOVER NUTRIWHITE 
  • Melicinkan, melembutkan dan menyerikan kulit anda
  • Tunas Pokok Bic bertindak lembut untuk menyingkirkan sel kulit mati dengan menyeluruh tanpa merosakkan kulit
  • Aloe menyegarkan dan menegangkan kulit
  • Rumusan ringan, tidak berminyak dengan aroma yang menyegarkan
Makeup remover Nutriwhite memang dah diakui mampu membersihkan segala jenis sisa kotaran make up dengan sempurna. Segala jenis sisa make up yang menghalang air dari diserap ke kulit, boleh dibersihkan dengan sedikit sapuan pada wajah. Just spend masa dalam 5 minit untuk sental make up dan kulit betul btul bebas dari sisa makeup yang menghalang wuduk! Penggunaan sebelum mencuci muka dengan Gentle Deep Foaming Cleanser boleh buat kulit wajah extra bersih! Sampai kan bila lap dengan tisu lepas cuci muka pun tak nampak apa apa kesan makeup. Betul betul bersih!







CARA PEMBELIAN SET PENJAGAAN KULIT WAJAH MESRA WUDUK

CARA 1
Anda boleh terus klik ke SET PENJAGAAN ASAS KULIT WAJAH MESRA WUDUK  ini dan membeli terus dengan Shaklee. Penghantaran menggunakan GDEX atau Citylink dan akan dihantar terus ke alamat yang anda berikan

CARA 2

Sila hubungi saya untuk mendapatkan konsultasi tentang set mana yang paling tepat untuk anda, tips dan cara pengambilan yang betul apabila membuat pembelian daripada saya. Sekiranya anda berada di sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi .saya merupakan pengedar Shaklee sekitar Seremban, Port Dickson dan Bandar Baru Bangi.

CARA 3
Dapatkan keahlian Shaklee secara percuma dengan pembelian dua botol VIVIX. Faedah menjadi ahli antaranya adalah dapat menikmati harga produk yang jauh lebih murah antara RM10-RM100 


IsmaLyeza
Visit my ig @almaricantikbyisma
Email: ismalizayahya86@gmail.com
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi


IsmaLyeza
ig @almaricantikdotcom
Call/SMS/WhatsApp: 012-6716961
COD Area: Seremban, Port Dickson, Bandar Baru Bangi
Previous
Next Post »

3 komen

Write komen
Unknown
AUTHOR
March 21, 2016 at 6:25 PM delete

Ye. Terima kasih drop ur komen here..:)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
March 21, 2016 at 6:25 PM delete

Ye. Terima kasih drop ur komen here..:)

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...