IDEA CAT RUANG TAMU MOTIF JALUR..EH BERKENAN PULAK

Hari ahad yang lepas aku ke Ashely Furniture dekat Bangi Sentral. Dah survey beberapa kali sofa dekat situ. So ahad tu aku decide untuk grab sofa sebelum masuk rumah baru nanti. Bunyi macam good good je. hahaha tapi tak tau betapa rabaknya wallet ku. sobs. Idea cat ruang tamu menggunakan motif jalur aku dapat dari kedai Ashley ni la. Sambil menunggu dorang swap kad masa nak bayar, sempat pulak aku curi idea kedai dorang ni. Cantik pulak cat rumah guna motif jalur. 

Sambil tunggu nak bayar, aku sempat jeling cat pada dinding Ashley Furniture ni. Cantik kan? Moden je bila guna motif jalur. Tantekkkk ohh


So aku pun survey apa motif cat ruang tamu ikut style jalur. 

FUNGSI CAT RUANG TAMU MOTIF JALUR
Bagi kediaman yang mempunyai siling rendah, penggunaan kertas dinding garis jalur menegak sesuai digunakan untuk memberikan ilusi ruang nampak tinggi. Manakala, untuk ruang sempit pula motif jalur melintang mampu memberikan ilusi ruang nampak lebar. 
-sumber http://www.impiana.my/






Ini ada beberapa contoh ruang tamu yang menggunakan motif jalur pada dindingnya. Cantik beb! Seyesss. So aku pun decide untuk cdat ruang tamu macam ni jugak nanti. Cewah tunggu dan lihat jelah hasilnya nanti. Kot jadi macam penjara aku tak tau la pulak. hahaha. 

xOxO

Previous
Next Post »

2 komen

Write komen
Padin
AUTHOR
March 15, 2016 at 7:51 PM delete

Gambar kedua tu menarik...
kalau no 4 tu macam banyak sangat je tone....nak membuatnya pon berdarah idung tu hehee

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
March 15, 2016 at 11:00 PM delete

hahaha.. aa tu la..mmg berdarah hidung kalau buat mcm tu..kiki.

Reply
avatar

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...