dia...

bila aku memandang seorang perempuan yang tidak elok perangainya
aku hanya tersenyum dan hati melonjak..lalu berkata
aku lagi baik dari dia


tapi bila aku memandang seorang perempuan yang baik
dalam hati akan terdetik..
oh tuhan..sesungguhnya..aku ni masih jahil dan hina di sisi mu ya Allah..
dan aku bukan lah seorang gadis yang baik..



kadang-kadang bila tengok keburukan orang lain..
kita akan menepuk dada..
dan bermegah dengan kebaikan kita


lupakah?
masih ada lagi orang yang lebih baik dari kita?



malam ni..terasa sangat sunyi..
entahlah..berkali-kali cuba memujuk sang hati..
cuba hiburkan hati..
tapi jauh di sudut hati..
diri ini masih lagi teringat kisah yang lepas-lepas..




dan..tatkala itu...tiba-tiba nama dia yang aku sebut..
kenapa?rindu kah pada dia?
tak mungkin.sebab aku sendiri tak pernah bersua muka dengan si dia.
tapi kehadiran dia sangat meninggalkan kesan pada aku
mungkin dia ikhlas..
bukan kah keikhlasan itu akan membuatkan kita senang dengan kehadirannya?
Allah menemukan dua hati..dan Allah juga memisahkan dua hati.
apa pun yang terjadi..aku hanya mampu berserah padaNya..


dan kepada si dia...
aku doakan kamu di sana sentiasa sihat dan ceria..
walaupun kamu sendiri bergolak dengan cabaran hidup tanpa ibubapa di sisi kamu..
yang telah pergi menghadap Ilahi.


aku kagum dengan kamu..
wahai kawan..
Previous
Next Post »

Sila Tinggalkan Komen Anda Di Sini ConversionConversion EmoticonEmoticon

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...